Saksa kontsern Lidl tahab peagi Eestis juured alla ajada, paigas on Äripäeva teada nii poodide arv, oodatav turuosa kui ka juhid.
Asjaajamine käib saladuskatte all, mida on õnnestunud veidi kergitada. “Tegutsevad vaikselt, et kõrvu välja ei paistaks,” sõnas üks turuga hästi kursis olija ja lisas, et Lidl on valmis Eestis alustades ka kahjumiga leppima.
Lidl püüab infokilde hoida nii salajas kui võimalik, vältides lekete hirmus väliseid nõustajaid ehk teeb kõike in-house. Samas on kostunud, et ettevõtte Baltikumi plaane veavad Leedu inimesed, samuti on leitud juhid nii Eesti kui Läti poolele.
Pärast Lidli tuleb Aldi
Advokaadibüroo Ellex Raidla tehingute valdkonna partnerid Sven Papp ja Risto Vahimets rääkisid Äripäeva teemaveebile finantsuudised.ee eelmisel nädalal Lidlist ja Aldist suhteliselt kindlas kõneviisis.
Lidli numbrid
Kirjeldatakse Lidli plaani: paari aasta jooksul tuleb Eestis leida kümme asukohta, et osta maad ja rajada kauplused. Igas tegutsemiskohas peaks olema vähemalt 20 000 elanikku. Eesti turust loodab Lidl endale võita umbes 5 protsenti.
Konkurents ei ajavat Lidlile hirmu nahka, sest ta lepiks esimestel aastatel kahjumiga. Seega ilmselt ei kipu ta ka kedagi siinselt turult üles ostma, nagu pakutakse. Teisalt ei välistata, et Lidl on juba proovinud seda teed minna, kuid on lõpuks mingil põhjusel käega löönud.
Turule on Lidlil arukas vaikselt ja targu siseneda, sest Lidli nime väljakäimine paneks ka maa hinnale mitukümmend protsenti otsa, nenditakse veel.
Siit-sealt kostub, et Lidl on sihikule võtnud tootjad. Küsimusele, kuidas Farmi suhtuks, kui Lidl pakuks koostööd, vastas Farmi Piimatööstuse juht Valdis Noppel, et kuulaksid nad ära. Kas on juba kuulanud? “Ma ei tahaks seda kommenteerida,” kostis ta.
Autor: Marge Väikenurm, Äripäeva ajakirjanik
Seotud lood
Suurbritannias jõudsalt laienev Saksa odavkett Lidl tõstab 1. oktoobrist esimese supermarketina kõigi oma töötajate palga tasemele, mis võimaldab vähemalt minimaalse toimetuleku.
Kuigi Soome juhtivad supermarketi ketid on viimasel ajal omatoodete hindu alla lasknud, hoiab säästlike soomlaste ostueelistustes jätkuvalt esikohta hoopis Saksa päritolu Lidl, kirjutab tarbija24.postimees.ee.
Saksa poekett Lidl teatas, et on otsustanud Suurbritanniasse rajada uue jaotuskeskuse ja investeerib selle tarbeks 70 miljonit naela, vahendab Reuters.
2. juunil avas Saksa odavkett Lidl enda esimese kaupluse Leedus ning käesoleva aasta lõpuks on plaan avada kokku vähemalt 15 kauplust.
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.