Ülemiste keskuse direktor Guido Pärnits ütles, et neil on läinud oodatust paremini, kui arvesse võtta prognoositud käivet, külastajate ja ostude hulka.
- 23. oktoober 2014, kui avati pidulikult uuenenud Ülemiste keskus Foto: Raul Mee
Uuenenud Ülemiste keskuse avamisest möödub 23. oktoobril üks aasta. „Eriti head meelt tekitab suur „conversion rate“, mis näitab, et inimestel meeldib siin keskuses aega veeta ja sellest tulenevalt viib ka suuremate ostude arvuni,“ kommenteeris Pärnits. Lisades, et hea meel on ka
Emori poolt läbiviidud kaubanduskeskuste seire tulemuste üle, kus oleme Tallinna ja Harjumaa elanike eelistatuim ostukeskus.
Ülemiste keskust pani mingil hetkel muretsema parkimisega seotud asjad. „Nagu mainitud, siis keskuse esimene aasta on olnud prognoositust edukam ning olime kohe fakti ees, et parkimiskohtadega on tippaegadel kitsas käes.“ Seepärast ehitati ka parkimismajale 2 lisakorrust peale ning sellega lisandus keskusele ca 300 parkimiskohta.
Teiseks murekohaks on see, et vaatamata kaubanduskeskuste üldisele heale käekäigule leidub Ülemiste keskuse 210 rentniku hulgas ka neid, kellel ei lähe väga hästi. „On see siis tingitud keskuse sisesest konkurentsist ja kõrgest tasemest, Tallinnas on konkurents läinud väga suureks või kauplus on ise sisemiselt kehva tööd teinud, aga fakt on see, et selliseid muretsema panevaid kauplusi on ikka ja eks tulevik näitab, mis neist saab,“ ütles Pärnits.
Ta lisas, et aasta jooksul on vahetunud ka mõned rentnikud, kus põhjused on väga erinevad, kas ei ole rentnik suurenenud konkurentsiga toime tulnud, uue poe puhul on loodetud liiga kiiret edu või siis on keskuses asukoht mitte kõige õigem olnud ehk siis on keskuse juhid aidanud ka asukohta vahetada. Pärnitsa sõnul on rentnike vahetusi olnud aasta jooksul 7-8 tükki.
Keskuse külastatavuse ja sisseostude osas Pärnits üldiselt kurta ei saa, kuid ilmselt on nende keskuses ka kaupmehi, kes töötavad allpool oodatut. „Kui rääkida esimesest kalendriaastast ehk 2015, siis prognoosisime aastakäibeks ca 136 miljonit eurot, kuid praegu liigume kuskil 145 miljoni euro graafikus, mis tähendab umbes 7,2 miljonit ostu.“
Ülemiste kauplustest on populaarseimad naiste- ja meesterõivaste hulgas H&M ja Monton, spordi- ja vabaajakaupade osas on eelistatuim kauplus Sportland ning lastekaupu ostetakse kõige tihemini Lindexist ja Mothercare’ist.
Seotud lood
Suure kaubanduskeskuse käivitamine ei lähe kergelt ja omal ajal tuli Ülemiste Center juhil Guido Pärnitsal mitmeidki kaupmehi veenda, et ostjad tulevad. Kaupmeeste meeleheite leevendamiseks tuli tal sõlmida üüri tasumiseks erikokkuleppeid ja teha maksegraafikuid.
Ülemiste keskus plaanib laiendada keskust ligi viiendiku võrra ehk ehitada juurde 13 000 ruutmeetrit pinda, mis peaks valmis saama 2019. aasta kevadeks.
Ülemiste keskus alustab laiendustöid 2018. aasta esimestel kuudel ning laiendus peaks valmis saama 2019. aasta varakevadel. Laiendusse investeeritakse 35 miljonit eurot. Suurim visuaalne muutus keskuse jaoks on läbi nelja korruse tekkiv võimas aatrium. Keskusesse tuleb Apollo kino, lemmikloomakeskus PetCity ja spordiklubi People Fitness.
Eile kuulutati välja Euroopa kaubanduskeskuste konkursi võitjad, kus tihedas konkurentsis tuli võitjaks Ülemiste keskus Istanbulis asuva Maltepe Park ostukeskuse ees.
E-kaubandus on kiiresti arenev valdkond, kus õige makselahenduse valik võib määrata ettevõtte edu. Eriti oluline on see väiksematele ja keskmise suurusega Eesti ettevõtetele, kes konkureerivad nii kohalike kui ka rahvusvaheliste tegijatega. Coop Panga äriklientide igapäevapanganduse juht Erje Mettas toob välja, kuidas ettevõtted saavad oma makselahenduste valikuga konkurentsis eelise saavutada.