Eesti vanim ja suurim jaekaubandusorganisatsioon ETK Grupp muudab oma nime, võttes kasutusele ühistukaubanduse rahvusvahelise kaubamärgi Coop.
- ETK võtab kasutusele rahvusvahelise ühistukaubanduse nime Coop Foto: Coop Eesti
Uut kaubamärki hakkavad kandma nii keskühistu - Coop Eesti Keskühistu - kui ka selle tütarettevõtted Coop Finants AS, Coop Jaekaubanduse AS ning enamik piirkondlikke tarbijateühistuid. Tarbijateühistud säilitavad oma senise ärinime, aga hakkavad kasutama oma piirkondlikku kaubamärki (näiteks Antsla Tarbijate Ühistu märki Coop Antsla). Ühistud lähevad uuele kaubamärgile üle järk-järgult.
Coop Eesti Keskühistu juhatuse esimehe Jaanus Vihandi sõnul on tegemist pikalt ettevalmistatud jõulise sammuga tulevikku.
„Uue nime ja logo kasutusele võtmine võimaldab muuta grupi tegevuse ka sisemiselt ühtsemaks ja samas saame ühistegevuse eeliseid veelgi selgemini rahvale tutvustada. Koos organisatsiooni avaliku kuvandi uuendamisega panustame järjest jõulisemalt ka meie kauplusekontseptsioonide arendamisse, et tagada veelgi suurem klientide rahulolu,“ ütles Vihand.
Vihandi hinnangul ulatub nime muutmisest saavutatav majanduslik efekt igal aastal ligi paari miljoni euroni, millest võidavad ühistu kodumaised klientomanikud ja tarbijad. „Oleme nüüd rahvusvahelises suhtluses ja äris arusaadavamad. Liikmelisus Euro Coop´is, mille osaliste iga-aastane koondkäive ületab Eesti riigieelarvet ligi 10 korda, teeb Coop Eesti tugevamaks läbirääkimistel rahvusvaheliste suurkorporatsioonidega ja võimaldab järjest enam teostada otsehankeid,“ ütles Vihand. „See omakorda võimaldab meil tulevikus pakkuda oma klientidele senisest paremat kaubavalikut ja soodsamaid hindu.“
Vihand kinnitas, et Coop Eesti ühistud ja äriühingud jäävad endiselt kõikse eestimaisemaks jaekaubandusettevõteteks ja omandistruktuuris mingeid muutusi ei toimu. „Ühiskaubanduse omanikuks jääb jätkuvalt Eesti rahvas – meie klientomanikud. Sellega eristume selgelt kõigist teistest Eesti turul tegutsevatest jaekettidest. Samuti jääb kodumaiste kaupade eelistamine ning ühistegevuse põhimõtetest lähtuv majandustegevus meie strateegias endiselt kõige olulisemale kohale,“ ütles Vihand.
Coop Eesti koondab endas keskühistut ning 19 piirkondlikku tarbijate ühistut, millel on omakorda kokku ligi 83 000 klientomanikku ehk ühistu liiget. Coop Eestile kuulub 355 kauplust, millest valdava enamiku moodustavad ketikauplused: AjaO, Konsum, Maksimarket, E-Ehituskeskus, Tööriistamarket.
Coop Eesti 2015. esimese 9 kuu müügikäive oli 364,4 miljonit eurot ning turuosa 20,7%. 2014. aastal samal ajal oli grupi turuosa 20,3% ning käive 346,1 miljonit eurot. Tänavune Coop Eesti käibekasv võrreldes eelmise aasta sama perioodiga on 18,3 miljonit eurot ehk 5,3%.
Seotud lood
Coop Eesti Keskühistu juht Jaanus Vihand valiti EuroCoopi asepresidendiks, mille 19 liiget moodustavad Euroopa ühe suurima kaubandusvõrgustiku ning mille liikmete käive on aastas ligi kümme Eesti riigi eelarvet ehk üle 80 miljardi euro. EuroCoopi liikmetel on kokku üle poole miljoni töötaja ning nende hallata on ca 36 000 kauplust.
Ostlemise ja ostukogemuse tulevik pakub palju põnevust, jagab kodumaise tarkvaraarendusettevõtte Datanor tegevjuht Indrek Ott ja kirjeldab, milleks valmis olla.