• 24.11.15, 10:39
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Liit toetab mõjusa alkoholipoliitika kujundamist, kuid ei nõustu kõigi meetmetega

Kaupmeeste Liit edastas eile lõppenud ametlikul kooskõlastusringil Sotsiaalministeeriumile oma seisukohad alkoholi- ja reklaamiseaduse muutmiseks. Liit toetab alkoholipoliitikas mõjusate meetmete rakendamist, ent ei nõustu ebaproportsionaalsete meetmetega.
Kaupmeeste Liit on selle poolt, et kauplustes lõpetataks alkoholi degusteerimine
  • Kaupmeeste Liit on selle poolt, et kauplustes lõpetataks alkoholi degusteerimine Foto: Raul Mee
„Liit toetab eelnõu muudatusi, millega tõhustatakse alaealistele alkoholimüügi keelu täitmist, alkohoolsete jookide paigutamist müügikohas teistest kaupadest eraldi ja jaekauplustes alkoholi degusteerimise keelamist,“ selgitas liidu tegevjuht Riin Savi. „Need meetmed aitavad saavutada eelnõu eesmärke ehk vähendada alkoholi nähtavust avalikus ruumis ning võimaldada klientidel omandada esmatarbekaupu ilma vältimatu kokkupuuteta alkohoolsete jookide eksponeerimise ja esitlemisega.“
Samas ei pea liit mõistlikuks alkohoolsete jookide müügiala eraldamist läbipaistmatute seintega. „See meede seab kaupmeestele ebaproportsionaalselt suured investeerimiskohustused, ent ei anna hoomatavat lisaefekti müügiala füüsilisele eraldamisele teistest kaupadest. Eriti arvestades, et vaheseinu ei ole võimalik ruumiliste piirangute tõttu ehitada enamuses Eesti toidukauplustes,“ sõnas Savi. Liit ei toeta ka alkoholimüügi keelamist tankla territooriumil asuvates kauplustes ja toitlustusettevõtetes, kuna viimased ei erine millegi poolest toitu- ja esmatarbekaupu müüvatest väikestest mugavuspoodidest. Liidu arvamusel ei aita see meede vähendada sõiduki joobes juhtimist. Samuti ei vähenda see meede oluliselt alkoholi müügikoguseid, kuna tanklate territooriumitel olevates mugavuspoodides müüakse vaid ligikaudu kolm protsenti kogu Eesti jaeturul müüdavast alkoholist. 
Tähtsustades riikliku alkoholipoliitika põhiideed - piirata alkoholi kuritarvitamist, on Kaupmeeste Liit 2015. aasta mais avaldanud alkoholi müügi juhendi, mille edasise elluviimisega pakuvad liidu liikmed omalt poolt mitmeid lahendusi. „Lisaks alkoholi paigutamisele kaupluste müügisaalides eraldi tsoonidesse on liidu liikmed valmis jagama materjale, mis selgitavad alkoholi kahjulikku mõju, piirama alkoholi reklaamimist kauplustes ja klientidele saadetavates reklaammaterjalides, tõhustama veelgi alkoholi müügil dokumendikontrolli, küsides dokumenti kuni 30-aastastelt klientidelt ning juurutama põhimõtet, et alkoholi ei müüda joobetunnustega inimestele,“ ütles Savi. Lisaks on Kaupmeeste Liidu liikmed valmis osalema kampaaniates, mis aitavad teadvustada alkoholi kahjulikku mõju ühiskonnas laiemalt.
Kaupmeeste Liit on asutatud 1996. aastal esindamaks ja kaitsmaks liidu liikmete huve seadusloome protsessis, ettevõtluse arendamisel ja hea kaubandustava põhimõtete süvendamisel. Kaupmeeste Liitu kuulub 54 jae- ja hulgikaubandusettevõtet.

Seotud lood

Uudised
  • 28.10.15, 14:55
Jevgeni Ossinovski poolik tõde
Minister Jevgeni Ossinovski esitletud alkoholipoliitika muutmise eelnõu võitleb õige eesmärgi nimel, kuid on mitme puudusega, leiab ETK juhatuse esimees Jaanus Vihand.
Blogid
  • 19.11.15, 10:07
Alkoholi kättesaadavuse piiramine vähendab selle tarbimist
Alkoholi kättesaadavuse ja tarbimise vahel on olemas selge seos. Enamik Eesti inimesi tunnistab, et Eestis on alkoholitarbimine oluliseks probleemiks. Muret tuntakse nii oma lähedaste või iseenda üleliigse tarbimise pärast kui ka alkoholist tingitud ühiskondlike kahjude pärast laiemalt, kirjutab tervise- ja tööminister Jevgeni Ossinovski (SDE).
Uudised
  • 01.06.15, 12:27
Port: alkoholimüügi piiramisel ei aita keelud, me peame muutma kultuuri
Tervishoiumuuseumis toimunud Rimi alkoholimüügiteemalisel ümarlaual „Miks Eesti vajab uut alkoholi (müügi)poliitikat?“ rääkis Tallinna Ülikooli Terviseteaduste ja Spordi Instituudi direktor Kristjan Port, et kõige olulisem on muuta Eestis alkoholitarbimise kultuuri, mis annaks palju paremaid tulemusi kui reeglite karmistamine.
Uudised
  • 19.10.15, 10:35
Alkoholireklaam võib saada kõva filtri
Sotsiaalministeerium kavatseb seada alkoholireklaamile senisest rangemad piirangud ja muuta alkoholireklaami lakooniliseks teavituseks.
  • ST
Sisuturundus
  • 12.11.24, 19:21
Kasutamata võimalus: kuidas muuta digiekraanide kulu tuluks?
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele