International Council of Shopping Centers (ICSC) valis Ülemiste Euroopa kaubanduskeskuste konkursil parima laienduse kategoorias kahe parima hulka. Finaalis ollakse vastamisi Türgi kaubanduskeskusega ja võitja selgub järgmise aasta kevadel.
- Ülemiste keskus valiti ICSC kaubanduskeskuste konkursil finaali Foto: Ülemiste keskus
Fakte ICSC-st ja konkursist:
International Council of Shopping Centers (ICSC) asutati 1957. aastal
Ühenduses on üle 60 000 liikme 90 riigist. Liikmete hulka kuuluvad kaubanduskeskuste omanikud, arendajad, investorid.
Konkurss European Shopping Centre Awards toimub 1975. aastast
Igal aastal tunnustatakse silmapaistvaid ja uuenduskuuri läbinud kaubanduskeskusi
Konkursil võisteldakse kolmes kategoorias: kaubanduskeskuse laiendused; uusarendused, vanemad kaubandusekeskused
Konkurss on Euroopa mainekaim ja hinnatuim omataoliste seas
2016. aasta võitjad selguvad järgmise aasta aprillis Itaalias ICSC aastakongressil.
Vaata kõiki finaliste
SIIT.Ülemiste keskuse tegevjuhi Guido Pärnitsa sõnul on finaali jõudmine sellisel mainekal konkursil nagu European Shopping Centre Awards mitte ainult Ülemistele, vaid kogu Eestile suur tunnustus. “Julgen kinnitada, et Ülemiste kuulub kindlasti Euroopa parimate kaubanduskeskuste hulka.” Pärnitsa sõnul hinnatakse võistlusel kandidaate 7-8 kriteeriumi järgi ning kindlasti ei arvestata ainult väljanägemist. “Vaadatakse disaini, hinnatakse keskuse juhtimiskvaliteeti, võrreldakse laienemiseelseid ja -järgseid majandustulemusi.” Enne lõplike tulemuste selgumist külastab žürii kõiki finaali jõudnud kaubanduskeskusi, mille käigus võistluskriteeriumide järgi finaliste kohapeal hinnatakse.
Euroopas tihe konkurents
Ühtekokku võisteldakse kolmes kategoorias: kaubanduskeskuste laiendused, uusarendused ja vanemad kaubanduskeskused. Pärnits julgeb väita, et Eestil on oma kategoorias võiduks väga head võimalused. Tema sõnul alustati konkursiks valmistumist juba aasta alguses, dokumendid tuli esitada selle aasta septembris. “Nägime juba laienemise ajal, et keskus võiks rinda pista Euroopa parimate kaubanduskeskustega. Seetõttu otsustasimegi sel aastal kandideerida.” Pärnitsa hinnangul konkureeris Ülemiste finaali koha pärast ligikaudu 50 kaubanduskeskusega.
- Maltepe Park Istambuli keskus seest
Finaali jõudis 12 kanditaati, kelle hulgas on koguni kolm Türgi kaubanduskeskust. Pärnitsa sõnul on see üsna loogiline. “Türgi on kaubanduskeskustesse tehtavate investeeringutega esirinnas”. Ta selgitas, et Türgi suurest rahvaarvust tulenevalt ehitatakse uusi kaubanduskeskusi pidevalt juurde ning olemasolevaid laiendatakse. “Oleme auväärses seltskonnas ja meie pingutusi hinnatakse.” Ka laienduste kategoorias on Ülemiste konkrendiks Türgi – Istanbulis asuv Maltepe Park kaubanduskeskus, millel on kaubanduspinda 75 000 m2 ja poode 250. Lisaks Türgile on Pärnitsa sõnul Euroopas uute investeeringute osas ostukeskustesse esimeste seas Poola, kes talle üllatuslikult üheski kategoorias finaali ei pääsenud.
Võimalus Eesti pilti tuua
Pärnitsa hinnangul annab konkursidel osalemine võimaluse oma tehtud tööd tutvustada ja ka laiemalt Eesti pilti tuua. Viimasest ajast on ette näidata finaalikoht ka ülemaailmsel kaubanduspindade sisedisaini konkursilt. Samuti hinnati suvel Ülemiste Baltikumi parimaks kinnisvaraobjektiks. Lisaks tunnistas Tallinn selle aasta alguses ka keskuse fassaadi valguslahenduse 2014. aasta parimaks arhitektuuri- ja kujundusvalgustuse objektiks Tallinnas.
- Ülemiste keskuse sisevaade Foto: Meeli Küttim
- Ülemiste keskuse sisevaade Foto: Meeli Küttim
Seotud lood
MAPIC Awards valis Ülemiste keskuse ülemaailmsel kaubanduskeskuste konkursil parima uuenduse kategoorias finalistide hulka, kus võisteldakse Austria, Itaalia ja Hiina kaubanduskeskustega.
Eile kuulutati välja Euroopa kaubanduskeskuste konkursi võitjad, kus tihedas konkurentsis tuli võitjaks Ülemiste keskus Istanbulis asuva Maltepe Park ostukeskuse ees.
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.