Täna avati Kaubamaja e-pood, mille valikus on 20 000 toodet ligi 800 kaubamärgilt, uusi tooteid lisandub iga päev. Kogu projekti ettevalmistamine on võtnud 2 aastat, et pakkuda kliendile samalaadset teenindust, kaubavalikut ning ka ostuelamust nagu Kaubamajas. E-poe pildid teevad innovaatilised fotorobotid.
- Kaubamaja e-poe avavaade Foto: Kaubamaja
„Tänaseks on inimeste poodlemisharjumused sedavõrd muutunud, et internetikaubanduse kasutamine ei ole enam vaid kitsa sihtrühma ostmisviis. Tundus igati põhjendatud valik, et Kaubamaja tuleb turule oma e-poega,“ rääkis Kaubamaja ASi tegevdirektor Erkki Laugus. E-pood toimib hästi nn eelpoodlemiskeskkonnana kui ka päris ostude tegemiseks. „Meie eesmärk on eelkõige anda inimesele rohkem vabadust, et ta saaks ise otsustada, mis on tema jaoks kõige mugavam. Lisaks ei pea Kaubamaja külastamiseks enam sõitma Tallinnasse või Tartusse, e-poe saab avada lihtsalt kas või mobiilis,“ lisas Laugus.
Kaubamaja e-kaubanduse arendusjuhi Martin Londi arvates on Kaubamaja e-poe suurim trump kaubarohkus. „Paljud e-poed on spetsialiseerunud ühele kindlale tooterühmale või ei suudeta pakkuda piisavalt suurt tootevalikut. Kaubamaja e-pood on korralik läbilõige kõikidest meie müügimaailmadest, esindatud on nii moe- kui ka ilukaubad, aksessuaarid, mänguasjad, kodukaubad ja gurmeetooted,“ ütles Martin Lond. „Lisaks on e-pood keskkond, mis ei saa kunagi valmis. Hakkame sinna iga päev lisama uusi tooteid,“ lisas ta.
Suurimate väljakutsete osas toob Martin Lond välja küsimuse, et leida lahendus olukorrale, kus on vaja suhteliselt väikese aja jooksul pildistada üles kümned tuhanded tooted. „Otsisime võimalusi üle maailma, kuid lõpuks otsustasime tuua Hollandist kaks haruldast fotorobotit, maailmas on vaid 12 ettevõtet, kes kasutavad tootefotode loomiseks mõlemat sellist masinat korraga,“ rääkis ta. „Kogu protsessi juhitakse tahvelarvuti teel ning võib uhkusega öelda, et tegu on planeedi ühe moodsama lahendusega,“ lisas Lond.
Seotud lood
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.