Seitse aastat tagasi köögis mustikaglögi tootmisega alutanud mahetooteid valmistava Loodusvägi OÜ juhatuse esimees Kristjan Õunamägi tõdes, et eksporditurgudel toimetamisel on olnud abiks valmisolek teha koostööd erinevate osapooltega ja see, et pole kardetud olla rumal.
- Loodusvägi juhatuse liige ja ekspordijuht Kristjan Õunamägi Foto: Erakogu
Kasulikud nipid:
Pikk eelmüük, lansseerimisaja planeerimine – tuleb arvestada, et toodete pääsemine turule võtab aega.
Eelprognoosid – see on ebamugav küsimus, aga osal välismaa klientidel on võimalik küsida miinimum- ja maksimumkoguseid. Ehk vähim, mis kindlasti välja ostetakse, ja enim, mis suudetakse maha müüa.
„Seitse aasta oma elust olen keskendunud ettevõtlusele ning selle aja jooksul on pidanud 40–50 suuremat läbirääkimist,“ rääkis Loodusvägi juhatuse esimees ja ekspordijuht Kristjan Õunamägi tänasel kaubandus.ee jaekettide-tootjate-hulgikaupmeeste ühisseminaril. Praegu vallutab Loodusvägi turge Soomes, Taanis, Prantsusmaal ja Amazoni veebilehel.
Õunamägi märkis seminaril, et tema jaoks on läbirääkimised üks ahel, mis algab eeltööst, mõtteviisist ja koostööst.
Eeltööna peab Õunamägi silmas turu-uuringut, kliendi vajaduse väljaselgitamist. Mõtteviisi all peab ta silmas seda, et oluline on mitte turule sissesaamine, vaid tuleks mõelda, kuidas koostöö saab olla pikkajaline ja kui palju oled valmis panustama aastas turundusele. Õunamägi sõnul ei tohiks ära unustada ka pikkajalist koostööd. „Tuleks kaasata kliente oma tootearendusse,“ märkis ta.
Õunamägi usub, et neil on aidanud eksportida ikkagi see, et tooted on inimestele tervislikud, ja valmisolek teha koostööd erinevate osapooltega. „Me oleme lubanud endale olla rumal ehk abi küsimine on olnud suureks abiks,“ märkis Õunamägi.
Loe
Äripäevast pikemalt Loodusväe teekonnast eksportturul.
Autor: Alyona Stadnik, Äripäeva ajakirjanik
Seotud lood
30. märtsil kohtusid Tallinna Loomaias tootjate, hulgikaupmeeste ja jaekettide esindajad ühisseminaril, et kuulata, kuidas pidada edukamaid läbirääkimisi ja teha tulemuslikumat turundust. Suhelda omavahel ning kuulata, mida on jaekettide juhtidel öelda valdkonna arengute kohta.
Jaekettide juhid on kõik sellel seisukohal, et turule mahub veel uusi kauplusi, samas tuleb hoolikalt mõelda sellele, kuhu kauplus teha ning kui suuri. Samuti tuleb valmis olla ka kaupluste sulgemise peale, sest mitte edukaid kauplusi ei ole mõtet pidada.