Turu-uuringu firma Nielsen selgitas juba kaheksandat korda välja edukaimad Eestis turule toodud toidu- ja esmatarbekaubad. Kõige edukamaks uueks tooteks 2015. aastal osutus Farmi täispiim. Teisele kohale tuli Piimameister Otto klassikaline kodujuust ja kolmandale Piimameister Otto kodujuust hapukoorega.
- Möödunud aasta edukaimaks uueks tooteks ostutus Farmi töispiim Foto: Farmi
2015. aasta kõige edukamate uute toodete leidmiseks viis Nielsen läbi kaheosalise uuringu. Esmalt analüüsiti ketikaupluste 2015. aasta müügiandmeid ning leiti eri tootegruppide parimad uued tooted vastavalt nende keskmisele kuisele müügikäibele. Teine osa koosnes tarbijauuringust, kus internetiküsitluse käigus selgitati välja, kui suur hulk tootegrupi tarbijatest on antud toodet ostnud. Mõlema osa tulemused koondati ühisesse indeksisse, mis määras toodete üldise järjestuse.
Sarnane auhind anti välja ka teistes Balti riikides. Lätis kuulutati 2015. aasta edukaimaks uueks tooteks Aldaris 1865 õlu ja Leedus Kalnapilis Royal Select Premium õlu.
Edukamate uute toodete valimist korraldab Nielsen Baltikumis juba kaheksandat korda. 2014. aasta edukaim uus toode Eestis oli Kalevi Kirju Koera batoonike.
Nielsen on rahvusvaheline turu-uuringute firma, mis tegutseb rohkem kui 100 riigis üle maailma. Eestis mõõdab Nielsen juba üle 20 aasta regulaarselt toidu- ja esmatarbekaupade jaemüüke ning viib läbi erinevaid tarbijauuringuid.
Seotud lood
Värskete piimatoodete ja juustu tootja Valio pälvis möödunud aastal ostjate tunnustuse oma tootega Alma täispiim. Olles hinnanud toodete müüki kaubandusvõrgus ja ostjate arvamust, tunnistas rahvusvaheline turu-uuringute firma Nielsen 3,8-4,2-protsendilise rasvasisaldusega pastöriseeritud Alma täispiima kõige edukamaks 2017. aasta uudistooteks Eesti turul.