• 18.04.18, 12:11
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Edukaimad uudistooted 2017

Värskete piimatoodete ja juustu tootja Valio pälvis möödunud aastal ostjate tunnustuse oma tootega Alma täispiim. Olles hinnanud toodete müüki kaubandusvõrgus ja ostjate arvamust, tunnistas rahvusvaheline turu-uuringute firma Nielsen 3,8-4,2-protsendilise rasvasisaldusega pastöriseeritud Alma täispiima kõige edukamaks 2017. aasta uudistooteks Eesti turul.
Valio täispiim
  • Valio täispiim Foto: Valio Eesti
See on juba kümnes kord, mil turu-uuringute ettevõte Nielsen Eesti turul kõige edukamaid uusi tooteid valib ja välja kuulutab.
„Tundub, et Eestis puutusime möödunud aastal kokku fenomeniga, kus Valio pöördus tagasi juurte juurde ja tõi turule rasvase täispiima, samas kui kogu maailmas on juba pikka aega valitsenud lahjade piimatoodete trend. Samal ajal, kui toitumisspetsialistide arvamused piimatoodete rasvasuse ja tervislikkuse osas lahku lähevad, laiendas Valio sortimenti veel ühe alternatiivse tootega ja andis tarbijatele võimaluse valida,“ räägib Nielseni Balti riikide juht Ilona Lepp.
2017. aastal pälvisid ostjate tähelepanu ka magusad uudised. Üldarvestuse teine koht läks Kalevi Maiuspala pralinee kommidele. Kultusmaiustus tõusis teisele kohale tänu müügistatistikale ja tarbijate eriti soodsale hinnangule.
„Maiuspala kommide pikaajalise edu saladuseks on eriline maitsebukett, mille aluseks on tootmises kasutatavate toorainete puhtus ja naturaalsus. Oleme uhked võimaluse üle laiendada selle kaubamärgi potentsiaali uues, ühekaupa pakendatud kompvekkide kategoorias. Selleks saime inspiratsiooni legendaarsetest Maiuspala kinkekarpidest ja praegu on need maiustused juba saadaval ka mugaval igapäevasel kujul. Rõõmustame, et tänu uuele pakendile saavad ostjad nüüd iga päev neid tuntud komme nautida,“ kommenteerib Orkla Eesti kaubamärgijuht Jane Õunaste.
Kõigis Balti riikides sai tunnustuse osaliseks ka karastusjook Coca-Cola Lime. Tõsi küll, Lätis ja Leedus tuli see esimesele kohale, kuid on ilmselge, et klassikalise retsepti uuendamine oli edukas ning osutus ostjate seas populaarseks ka Eestis, kus jook sai kolmanda koha.
„Coca-Cola Lime?i niivõrd edukas start kõigis kolmes Balti riigis on kogu meeskonna, kaasa arvatud ka partnerite, tõsise töö tulemus. Juba palju aastaid on Coca-Cola ja teised meie tehastes toodetavad joogid kõigi Balti riikide tarbijate poolt väga armastatud," ütles Coca-Cola juht Balti riikides  Ieva Matulaitienė. Nad on viimase aasta jooksul märganud inimeste üha kasvavat vajadust uudistoodete ja uute maitseomaduste järele. 
"Tarbijad eksperimenteerivad julgelt, proovivad uusi tooteid ja lülitavad neid meelsasti ka igapäevaselt tarbitavate produktide nimekirja. Meie omakorda aga investeerime kogu maailmas uudistoodetesse ja innovatsioonidesse, tarbijate vajaduste, käitumise ja maitse-eelistuste uuringutesse ning jälgime tähelepanelikult uusimaid tendentse, et pakkuda oma klientidele tooteid, mis nende ootustele kõige paremini vastavaid, unustamata samas ka Coca-Cola traditsioonilist maiku,“ selgitas Matulaitienė
Lepa sõnul tuuakse igal aastal toiduainete, jookide ja laiatarbekaupade kategooriates turule tuhandeid erinevaid uudistooteid, mis tarbijate tähelepanu saavutamiseks omavahel konkureerivad. "Kümne aasta jooksul kõige populaarsemaid ja tarbijate suurimat tähelepanu pälvinud tooteid valides oleme kõige lähemal sellele, missugused trendid turul antud hetkel valitsevad. Olen kindel, et edu tuleb objektiivselt mõõta nii juba tehtud töö hindamiseks, kui ka selleks, et tulevikus võitjate ridadesse püsima jääda. Õigesti öeldakse, et alati tuleb püüelda vähemalt kuu poole ja võimalikku ebaedu mitte karta, sest kaotada pole nagunii midagi,“ tõdeb Lepp.
Tooterühm  
Tootja  
Toode  
PiimatootedValioAlma täispiim (Maapiim) 3,8%-4,2%
JäätisBalbiinoOnu Eskimo EV100 karamelli-koorejäätis kukekommitükkidega
Töödeldud lihatootedAtriaM&M Lihameistri viiner lihasisaldusega 77,7%
Lahja alkohol0A. Le Coq Alexander Dunkel õlu
Mittealkohoolsed joogidThe Coca Cola CompanyCoca-Cola Lime karastusjook (0.33L, 0.5L, 1.5L)
Kange alkohol ja veinAltiaKalamehejutud viin
MaiustusedOrkla EestiKalev Maiuspala pralinee
Leib ja saiEesti PagarEesti Pagar Peedi-porgandi-pastinaagi-pihlaka Pehmik
Kohv, tee ja kakaoJacobs Douwe EgbertsJacobs Kronung kohvioad
Kastmed, maitseained ja einedOrkla EestiPõltsamaa Felix praekapsas musta ploomiga
Nielsen uurib ja hindab igal aastal 18 kõige olulisemat toidu- ja majapidamiskaupade kategooriat alates piimatoodetest ja lõpetades majapidamistarvetega.
Esimese etapi käigus tehakse igas kategoorias kindlaks kolm kõige enam müüdud uudistoodet, teises etapis aga osalevad ka ostjaid, kes kõige nõutavamaid tooteid hindavad: kas neid märgatakse, kas ostetakse, kuidas tooted meeldisid ja kas ostu ka korrati. Objektiivsetest käibeandmetest ja tarbijate individuaalsetest hinnagutest koostatud indeks näitabki, missugune toode aasta edukaima tiitli võidab.
Nielsen valib kõige edukamaid uudistooteid alates 2008. aastast.

Seotud lood

Uudised
  • 21.03.17, 09:14
2016. aasta edukaimad uued tooted
Turu-uuringute firma Nielsen selgitas juba üheksandat korda välja edukaimad Baltimaades turule toodud toidu- ja esmatarbekaubad. Eestis osutus 2016. aasta kõige edukamaks uueks tooteks Premia Eriti Rammus vanillijäätis šokolaadilaastudega vahvlikoonuses. Teisele kohale tuli Eesti Pagari kanepiseemne leib ja kolmandale Aura Fruit õuna-kasemahla maitsevesi.
Uudised
  • 31.03.16, 11:01
Eelmise aasta edukaim uus toode on Farmi täispiim
Turu-uuringu firma Nielsen selgitas juba kaheksandat korda välja edukaimad Eestis turule toodud toidu- ja esmatarbekaubad. Kõige edukamaks uueks tooteks 2015. aastal osutus Farmi täispiim. Teisele kohale tuli Piimameister Otto klassikaline kodujuust ja kolmandale Piimameister Otto kodujuust hapukoorega.
  • ST
Sisuturundus
  • 12.11.24, 19:21
Kasutamata võimalus: kuidas muuta digiekraanide kulu tuluks?
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele