• 31.03.16, 18:18
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Milline rõivagigant jääb karmis konkurentsis ellu?

Maailma suurimad rõivaste jaemüüjad hispaanlaste Inditex ja roostlaste Hennes & Mauritz on pidevas võitluses selle nimel, kes genereerib nutikamaid laienemisplaane ja sihib õigeid turge. Muutuvad tarbimisharjumused esitavad neile aga tulevikus hoopis keerulisemaid väljakutseid.
H&M kauplus Ülemiste keskuses
  • H&M kauplus Ülemiste keskuses Foto: Raul Mee
Hispaania populaarseima riieteketi Zara omanikfirma Inditex ei kavatse maailma suurima rõivamüüja tiitlit kergekäeliselt loovutada. Välismeedias kutsutakse firmat peatumatuks müügimasinaks, kuna mullu kasvas ettevõtte müük üle 15% ning küündis ligi 21 miljardile eurole. Samas ei jäta ka rootslaste ning soomlaste lemmik börsifirma H&M jonni ning vallutab igal aastal üha eksootilisemaid turge.
Võidurelvastumine kolib veebi
Viimased aastad on mõlemal firmal möödunud ülikiire laienemise tähe all. Inditex avas mullu 330 uut poodi 56 erineval turul, mis lennutas Hispaania firma kaupluste koguarvu üle 7000. H&M'il õnnestus oma Hispaania konkurenti edestada ning avada 413 uue kaupluse uksed. Rootsi rõivafirma jääb oma 4000 kauplusega konkurendist siiski kaugele maha.
Tänavu on aga juhid hakanud rääkima järsust suunamuutusest. Nimelt ei huvita neid enam võimalikult suur ruutmeetrite arv ja arenevate turgude hõivamine, vaid internet. Võidurelvastumine on kolinud üle veebikeskkonda, kus kaupmehi ootavad ees aga hoopis keerulisemad väljakutsed. Kuna konkurents on surunud hinnad niivõrd madalale, siis on veebis raske kasumit teenida. Sellele viitas hiljuti ka Societe Generale'i analüütik Anne Critchlow. "Mida kõrgem on toote müügihind, seda paremini kasvavad veebiäri ja marginaalid. Kõrgem hind aitab kompenseerida tarnekulud," märkis ta.
Selles osas on veidi halvemas seisus H&M. Rootsi firma alustas internetiäriga küll varem kui Inditex, kuid selle liiga madalad hinnad ja hajutatud jaotusvõrk pärsivad kasvu. Lisaks tõstab veebipoodide arendamine juba niigi suuri kulusid ning langetab kasumimarginaale.
Loe pikemalt Inditexi ja Hennes & Mauritzi võidurelvastumisest Äripäevas. 

Seotud lood

Uudised
  • 06.04.16, 15:22
H&M kasvatas käivet Eestis ja kogu maailmas
Rootsi rõivamüüja H&M avaldas jooksva majandusaasta esimese kvartali majandustulemused, mille põhjal kasvas grupi käive nii Eestis kui maailmas tervikuna Rootsi kroonides arvestatuna 8 protsenti, kuid kasum jäi mullusele tunduvalt alla.
  • ST
Sisuturundus
  • 20.11.24, 17:24
Pilvepõhiseid ärijuhtimissüsteemid on paindlikud ja kulusäästlikud
Ärijuhtimissüsteemid (ERP, ettevõtte ressursside planeerimine) on viimastel aastatel oluliselt muutunud. Muutuste peamine suund on see, et ettevõtete individuaalselt kohandatud süsteemid asendatakse üha enam pilvepõhiste ERP-lahendustega.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele