• 02.05.16, 16:01
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti tarbijate kaardimaksete maht e-kaubanduses on hüppeliselt kasvanud

Valdav enamik Eesti e-poode ei paku piisavalt mugavaid makselahendusi, mis pidurdab kogu sektori kasvu, kuna kaardimakseid eelistav Eesti tarbija on sunnitud tegema valiku välismaiste poodide kasuks, selgub kodumaise kaardimaksete lahenduste ettevõtte EveryPay poolt läbiviidud värskest analüüsist.
Eesti tarbijate kaardimaksete maht e-kaubanduses on hüppeliselt kasvanud
EveryPay analüüsis makselahendusi rohkem kui tuhandes Eesti e-poes, millest selgus, et pea 30% internetikauplusi ei paku mitte ühtegi internetipõhist maksmisviisi ning kauba eest tuleb maksta kas arvega või muul viisil. 56% Eesti e-poode ei paku võimalust maksta sooritatud ostude eest pangakaardiga ehk piirduvad pangalingi lahenduse võimaldamisega.
“Eesti e-kaubandus on endiselt pangalinki usku, kuigi see makseviis loodi 15 aastat tagasi ning ainult sellise makseviisi võimaldamine ei ole tänapäeval enam piisav. Statistika näitab, et tarbijate soov maksta internetis kaardiga on hüppeliselt kasvanud ning siin avaneb e-kauplejatel võimalus kasvatada kliendibaasi ja mitmekordistada oma käivet,” ütles EveryPay tegevjuht Lauri Teder.
Tederi sõnul valitseb hetkel Eesti e-kaubanduse turul kaks põhilist müüti: eestlane on harjunud maksma pangalingiga ning inimesed ei saa internetis kaardiga maksta, sest neil pole krediitkaarti või nad ei soovi seda kasutada.
“Tegelikult, kui vaatame kaardimaksete populaarsuse kasvu, näeme, et Eesti tarbija ootab vastavaid lahendusi ning ei karda kaardimakseid internetis. Kaardimaksed on kättesaadavad ka neile, kellel pole krediitkaarti, sest juba mõnda aega saab internetis maksta ka deebetkaardiga,” selgitas Teder.
Eestis on hetkeseisuga väljastatud 337 000 krediitkaarti ning 1,49 miljonit deebetkaarti. Eesti Panga statistika järgi maksid eelmisel aastal eestlased e-poodides deebetkaardiga üle kolme korra rohkem kui aastal 2014. Krediitkaardiga maksmine kasvas aastaga 1,5 korda.
“Näeme kaardimaksete hüppelist kasvu, sest veel paar aastat tagasi püsis aasta keskmine kasv kaheksa protsendi piiril. Olukord muutub nii kiiresti just sellel põhjusel, et progressiivsemad Eesti e-poed tulevad tarbijatele vastu ning on juba hakanud pakkuma tarbijale kiiret ja mugavat kaardimaksete võimalust,” täheldas Teder.
Üldine e-kaubanduse käive Eestis kasvas eelmisel aastal 20% võrra võrreldes üle-eelmise aastaga. Kokku kulutasid eestlased 2015. aastal internetipoodides nii Eestis kui üle maailma 1,1 miljardit eurot, mida on 20% rohkem kui aasta varem. Eesti e-poodides kulutati 835 miljonit eurot (kasv 20%). Välismaalased jätsid meie e-poodidesse 25 miljonit eurot (kasv ligi 70%). Tederi sõnul kaardimaksete teenuse puudumine Eesti e-kaubanduses on üks põhjustest, miks eesti tarbija kulutabki endiselt üle 330 miljoni eurot aastas välismaistes e-poodides, mis vähendab kodumaiste kaupmeeste tulu.
“Kõik need numbrid viitavad sellele, et turg on innovatsiooniks küps ning ainuüksi kaardimaksete võimaluse lisandamine võib tuua e-kaupmehele mitmekordset käibekasvu nii kodutarbijate kui ka välismaalaste arvelt, kes erinevalt eestlastest Eesti e-poes pangalingiga maksta ei saa,” sõnas Teder.
EveryPay on Eesti kapitalil loodud tehnoloogiaettevõte, mis pakub turvalist interneti-kaardimaksete teenust, võimaldades veebipoodide laienemist uutele turgudele. Maksmisel kasutatakse EveryPay loodud süsteemi, kus maksed liiguvad läbi kohaliku LHV Panga.

Seotud lood

Uudised
  • 08.06.16, 16:26
Mugav kaardimakse kui lojaalsusprogrammi tööriist
Eesti e-kaubandus areneb hoogsalt, uusi internetikauplusi tekib nagu seeni pärast vihma ning Eesti tarbijad kolivad oma sisseostudega üha tihedamini online keskkonda. Kuidas kaupmees sellest olukorrast maksimumi saaks võtta ja kasvatada lojaalsete klientide osakaalu, räägib turundusekspert Katre Kaarenperk.
  • ST
Sisuturundus
  • 20.11.24, 17:24
Pilvepõhiseid ärijuhtimissüsteemid on paindlikud ja kulusäästlikud
Ärijuhtimissüsteemid (ERP, ettevõtte ressursside planeerimine) on viimastel aastatel oluliselt muutunud. Muutuste peamine suund on see, et ettevõtete individuaalselt kohandatud süsteemid asendatakse üha enam pilvepõhiste ERP-lahendustega.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele