Emori uuringust selgus, et kahe aastaga on Eesti internetiostjaskond jõudsalt kasvanud – kui 2014. aastal tegi internetist oste 49% elanikest, siis 2016. aastal on see näitaja tõusnud 62%-ni ehk täna on internetiostjaid ligi 130 000 inimese võrra rohkem.
„Oluliselt on lisandunud just sagedasi internetiostjaid, kes teevad oste vähemalt kord kuus, võrreldes 2014. aastaga on nende kasv olnud 9% ehk 14%-lt 23%-le,“ sõnas Emori uuringuekspert Kersten Jõgi. „Kõige rohkem teevad internetist oste alla 34-aastased, eestlased ja kõrgema sissetulekuga elanikud.“
„Jõudsalt on kasvanud e-poodidest naisteriiete tellimine, millel on ka kõige laiem internetiostjaskond. Rõivaid ja jalatseid eelistatakse osta peamiselt Aliexpressist ja Sportsdirectist, parfümeeria- ning kosmeetikatooteid ostetakse põhiliselt kodumaistest e-poodidest – kõige eelistatum on MyLook,“ rääkis Kersten Jõgi.
„Suurimaid kasvunumbreid näitavad aga eelkõige sisustuskaubad-mööbel, kodukaubad-köögitarbed ning ravimid ja toidukaubad, mille netitellijate arv oli 2014. aastal veel marginaalne,“ märkis Jõgi. „Nimetatud kaupade internetiostjaskond on kahe aastaga ca kolmekordistunud, kuid jääb siiski veel alla 10%.“
Uuringu käigus küsitleti 1864 Eestimaa elanikku vanuses 15–74 aastat ning valim oli esinduslik vastavaealise elanikkonna suhtes. Uuring viidi läbi aprillis 2016 kombineeritud meetodil personaal- ja veebiintervjuudena.
TNS Emor on 1990. aastal loodud teabe-ja uuringuteenuste pakkuja. Alates 2001. aasta algusest kuulub Emor üleilmsesse turundusteabe kontserni TNS. TNS on osa Kantar`ist, mis on maailmas suuruselt teine teabeteenuste kontsern.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kaubanduse mahud näitasid oktoobris juba kerget tõusu ja mõõnaaeg on ületatud, leiab LHV panga kaupmeeste makselahenduste juht Indrek Kaljumäe. Seda enam tuleb tema sõnul tähelepanu pöörata e-makselahenduste võimekusele.