2. juunil avas Saksa odavkett Lidl enda esimese kaupluse Leedus ning käesoleva aasta lõpuks on plaan avada kokku vähemalt 15 kauplust.
- Esimene Lidl Leedus Foto: Irmantas Gelunas
Lidl Leedu juhatuse esimees Marius Kybartas ütles Leedu Delfile, et neil ei ole võimalik käesoleval aastal avada korraga rohkem kui 15 kauplust, kuna inimeste koolitamine, logistika organiseerimine ja muud protsessid võtavad oma aja. „Järgmisel aastal on plaan edasi laieneda, kuid hetkel ei saa sellest täpsemalt rääkida,“ ütles Kybartas.
Lidl investeeris Leedu logistikakeskusesse 40 miljonit eurot ning kauplustesse plaanitakse käesoleval aastal investeerida 60 miljonit eurot.
Avamispakkumised
Banaan - 0,66 eurot/kg
Jääsalat - 0,49 eurot/kg
Nektariin - 0,99 eurot/kg
Tomat - 0,66 eurot/kg
Lillkapsas - 0,99 eurot/kg
Kodune hakkliha 500g - 0,99 eurot
Sea seljafilee lõigud 360g - 1,11 eurot
Või 93% 200g - 0,55 eurot
Viilutatud juust 150g - 0,59 eurot
Jäätis vahvlitopsis 120ml - 0,19 eurot
Viin 40% 0,7L - 4,44 eurot
Leedu Lidl kaupluses on müügil enam kui 1600 erinevat toodet, millest enamus on private label.
Leedu Lidl kommunikatsioonijuht Agné Dalia Gaižauskiené ütles, et nad ei saa kommenteerida ettevõtte laienemisplaane teistesse Balti riikidesse, turundus strateegiat ja investeeringute suurust seoses konkurentsiga jaeturul.
Leedu Lidl on keskendunud erinevatele tegevustele Leedu turul, mis on tema hinnangul väga atraktiivsed. „Lidl pakub kliendile parimat kvaliteeti parima võimaliku hinnaga. See on meie eesmärk ja ka põhimõte, millega on Lidl saavutanud ka rahvusvahelise edu,“ ütles Gaižauskiené.
Lidl kuulub Scwarz Grupi, mis on juhtiv jaekaubandusettevõte Saksamaal ja üle Euroopa. Lidl kauplused on 29 riigis ning Serbias ja USAs esindab Lidl kauplusi kohalik ettevõte. Lidl’i ketti kuulub enam kui 10 000 kauplust, 140 logistikakeskust ja ettevõte annab tööd enam kui 200 000 töötajale.
Seotud lood
Saksa poekett Lidl teatas, et on ka USAs avamas esimesed üheksa kauplust, vahendab MarketWatch.
Saksa kontsern Lidl tahab peagi Eestis juured alla ajada, paigas on Äripäeva teada nii poodide arv, oodatav turuosa kui ka juhid.
Saksa odavmüügikett Lidl andis Soome majanduslehes Kauppalehti esimest korda teada, et plaanivad Eestis ja Lätis tegevust alustada 2020ndatel.
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.