Swedbanki värske kaubandusettevõtete uuring näitab, et Eesti jaekaupmehed on tuleviku suhtes mõõdukalt optimistlikult meelestatud. Käivet plaanib kasvatada rohkem kui pool küsitlusele vastanud jaekaupmeestest ning keskmiseks käibe kasvuks oodatakse tänavu 4,4%. Kasumlikkuse parenemist või samaks jäämist prognoosib 81% ettevõtetest.
Swedbanki kaubanduse sektori juht Ardo Pajur tõi uuringutulemusi kommenteerides välja, et küsitletud ettevõtted plaanivad kaubanduspinda suurendada vaid napilt 4% võrra. „See on ka loogiline, kuna e-kaubanduse kiire areng ja müügipinna madal tootlikkus pärsivad vajadust kaubanduspinda suurendada,“ selgitas Pajur. „Laienemisest olulisemaks peetakse e-kaubanduse arendamist, kulude optimeerimist ning tööd kaubavaliku muutmisel.“
Pajuri sõnul peab täna e-poodi umbes iga kolmas kaubandusettevõtja: „Enim e-kaubandusega tegelevaid ettevõtteid leidub kodumasinate ja elektroonika ning spordi- ja vabaajakaupade müüjate seas.“
Swedbanki uuringus osalenud jaekaupmehed prognoosivad e-kaubanduse osakaalu tõusu müügitulus 1,8 protsendini 2016. aastal; 2015. a tegelik osakaal oli 1,1 protsenti ehk müügi kasvu oodatakse 2016. aastal koguni 68%.
„Eesti ettevõtete e-kaubandusele lisanduvad tarbijate ostud välismaistest e-kauplustest ja just selle osaga peavad meie jaekaupmehed üha tõsisemalt konkureerima ja arvestama oma müügikanalite arendamisel,“ märkis Pajur.
Kaubandusettevõtete uuring näitas veel, et kiire palgakasv ja tihe konkurents sunnivad meie kaupmehi efektiivsust tõstma ning uusi müügikanaleid arendama. „Koguni 73% ettevõtetest plaanib teha olulisi investeeringuid,“ lisas Pajur.
Swedbank korraldas kaubandusettevõtete küsitluse neljandat aastat järjest. Uuringus osales 241 Eesti jaekaubandusettevõtet kogukäibega 3,43 miljardit eurot – mis moodustab veidi enam kui poole kogu sektori käibest – ja mediaankäibega 1,42 miljonit eurot.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kaubanduse mahud näitasid oktoobris juba kerget tõusu ja mõõnaaeg on ületatud, leiab LHV panga kaupmeeste makselahenduste juht Indrek Kaljumäe. Seda enam tuleb tema sõnul tähelepanu pöörata e-makselahenduste võimekusele.