• 07.09.16, 10:44
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tarbijahinnaindeks augustis tõusis

Tarbijahinnaindeksi muutus oli 2016. aasta augustis võrreldes juuliga 0,1% ja võrreldes eelmise aasta augustiga 0,3%, teatab Statistikaamet.
Aastaga tõusid enam alkohoolsete ja tubaka toodete hinnad
  • Aastaga tõusid enam alkohoolsete ja tubaka toodete hinnad Foto: Andras Kralla
Kaubad olid 2015. aasta augustiga võrreldes 1,0% kallimad ja teenused 0,9% odavamad. Kaupade ja teenuste administratiivselt reguleeritavad hinnad on eelmise aasta augustiga võrreldes tõusnud 0,7% ja mittereguleeritavad hinnad 0,3%.
2015. aasta augustiga võrreldes mõjutas tarbijahinnaindeksit enim nii alkohoolsete jookide kui ka tubaka 7,8% kallinemine, mille peamiseks põhjuseks on uute aktsiisimäärade rakendumine käesoleval aastal. Suurem mõju indeksile oli veel elektri, soojusenergia ja kütte 5,2% odavnemisel, millest kolm neljandikku andis 9,5% odavnenud soojusenergia. Aastataguse ajaga võrreldes oli diislikütus 3,2% kallim ja bensiin 5,4% odavam. Eelmise aasta augustiga võrreldes on toidukaupadest enim odavnenud väherasvane piim (12%) ja täispiim (9%) ning kallinenud töödeldud puuvili (27%) ja suhkur (24%).
Juuliga võrreldes oli augustis tarbijahinnaindeksi suurimaks mõjutajaks toidu 1,4% odavnemine, mille põhjustas köögivilja 12% ja puuvilja 6% sesoonne hinnalangus. Suuremat mõju indeksile avaldas veel rõivaste ja jalatsite laialdaste soodusmüükide lõppemine ning tubakatoodete 4,8% hinnatõus.
Ühe väikese erandiga (mai 2015, +0,1%) oli tarbijahinnaindeksi 12 kuu muutus negatiivne 2014. aasta juunist kuni 2016. aasta juulini.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 30.01.25, 10:29
Barbora algatusega "Anna Käppa" saab toetada varjupaikade koeri
Käesoleval aastal on Barbora tegemiste keskmeks heategevus ning aasta jooksul pööratakse tähelepanu erinevatele abivajajatele, kes kõik vajavad meie hoolt ja märkamist. Ettevõtte usub, et igaüks saab ümbritsevat maailma paremaks muuta ning seetõttu kaasab Barbora ka oma töötajaid erinevatesse vabatahtlikesse projektidesse. Heategevusaastat alustatakse projektiga "Anna Käppa", mis on suunatud varjupaigas viibivate koerte heaolu toetamiseks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele