• 13.09.16, 19:36
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Mida näidati Pariisi e-kaubanduse messil?

12. – 14. septemberil toimub Paris Retail Week, mille raames on üks messihall e-kaubanduse päralt. Kohal olid erinevad logistika-, digiturundus-, tehnoloogiaettevõtted, kes kõik pakkusid enda tooteid ja teenuseid. Toon välja mõned huvitavamad leiud.
E-kaupmeestel on võimalik personaliseerida pakendi sisemine pool
  • E-kaupmeestel on võimalik personaliseerida pakendi sisemine pool Foto: Maarit Eerme
Hetkel on väga populaarsed erinevad fotorobotid toodete pildistamiseks e-kaupluse tarvis. Kohapeal oli väga mitmeid ettevõtteid, kes pakkusid seda tehnoloogiat. Fotoroboteid on võimalik programmeerida korduvvõtete tegemiseks. Näiteks on tumedatel toodetel üks valgus ja heledatel teine. Samuti on võimalik üles võtta liikuvaid pilte ehk teha 3D.
Fotoroboti müüja hinnangul on tasuvusaeg umbes 5 aastat. Hinnad jäävad 5000 – 20 000 euro juurde. Kuid võib saada ka fotoroboti hinnaga kuni 60 000, oleneb mida täpselt pildistada on tarvis.
E-kauplustele pakutakse toodete hinnaanalüüsi teenust. Algoritmi alusel võrreldakse sinu toodete hindu teiste e-poodide sarnaste toodete hindadega. Seda on võimalik teha nii lokaalselt kui rahvusvaheliselt.  Sellest tulenevalt saab teha otsuse, kas tasub enda tootel hinda alandada või hoopiski tõsta. Teenuse hind on alates 2,5 eurot kuus, juhul kui on tarvis 100 toote hinda monitoorida.
 
Üldjuhul on e-kauplusel mitmed logistika partnerid, kes veavad klientidele pakke koju või pakiautomaatidesse. Üks logistika agentuur vahendab sellist teenust, kus tema kaudu on võimalik jälitada (track’ida) klientidele saadetavaid pakke. E-kaupmees ei pea minema erinevate logistika ettevõtete kodulehele ning vaatama, kus parasjagu pakk asub. E-kaupmehel on seega üks kanal, kust ta saab kõiki enda välja läinud pakke jälgida ning ka seda, kuhu see on pidama jäänud.
Hea võimalus on pakendite täitematerjal ise kohapeal toota, mitte osta valmis kujul. Seadmeid on võimalus endale rentida ja laos jooksvalt õhku täis lasta. Täitematerjal kindlustab selle, et pakis olev toode jõuab kliendini korrektselt. Antud seadme puhul on ainuke kulu kilerull, millele hakatakse õhku sisse puhuma. Ülejäänud tehnika tuleb sellega kaasa. Mida rohkem kilerulle kasutada kuus, seda odavam see ettevõtte jaoks tuleb. Antud seadme omamine tasub ära sellisel juhul, kui e-kauplus saadab päevas välja vähemalt 150 pakki.
Pärast kliendi ostu sooritamist saadetakse talle automaatselt küsitlus, kus küsitakse tema rahulolu tootega. Klient annab küsitluse kaudu hinnangu toote omaduste kohta ning soovituse. Sellest joonistub automaatselt välja soovituste indeks ning nö ämblik toote omaduste kohta. Tänu sellisele otsesele tagasisidele on järgmisel kliendil kergem otsustada, kas ta soovib seda toodete osta või mitte.
 
E-kirja turunduses pakutakse e-kauplejatel võimalust genereerida uudiskiri automaatselt ning selle põhjal, mis klient on veebipoest vaadanud. E-kirja koostamine toimub automaatselt ning see saadetakse ka kliendile automaatselt. Uudiskirja saatmine muutub personaalsemaks ning see suurendab ka klientide e-kirjade avamise protsenti.
 
Teine võimalus mida pakutakse on see, et uudiskiri saadetakse kliendile siis, kui ta parasjagu on enda e-kirjakastis ning loeb teisi e-kirjasid. Siis saadab süsteem kliendile uudiskirja 0,05 sekundi jooksul. See suurendab taaskord võimalust, et klient loeb seda uudiskirja.

Seotud lood

Uudised
  • 15.09.16, 15:01
Mida põnevat oli Pariisi messil jaekaupmeestele?
12. – 14. septembril toimus Paris Retail Week, mille raames oli üks messihall pühendatud jaekaupmeestele vajalikele tarvikutele ja tehnoloogiatele. Kohal olid erinevad tehnoloogia-, turundus-, sisustusettevõtted, kes pakkusid erinevaid riiulisüsteeme, makseterminale, kassasüsteeme, valgusteid, põrandakattematerjale, kotte, kärusid ja muud kauplustes vajalikke tarvikuid. Toon välja mõned huvitavamad näited, mis silma jäi.
  • ST
Sisuturundus
  • 30.01.25, 10:29
Barbora algatusega "Anna Käppa" saab toetada varjupaikade koeri
Käesoleval aastal on Barbora tegemiste keskmeks heategevus ning aasta jooksul pööratakse tähelepanu erinevatele abivajajatele, kes kõik vajavad meie hoolt ja märkamist. Ettevõtte usub, et igaüks saab ümbritsevat maailma paremaks muuta ning seetõttu kaasab Barbora ka oma töötajaid erinevatesse vabatahtlikesse projektidesse. Heategevusaastat alustatakse projektiga "Anna Käppa", mis on suunatud varjupaigas viibivate koerte heaolu toetamiseks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele