Hispaania rõivabrändi omanik Amencio Ortega viis õppetundi, kuidas ta on edu saavutanud ning mis on teinud temast ühe maailma rikkaima inimese.
- Hispaania rõivabrändi omanik Amencio Ortega Foto: EPA
Tema varade puhasväärtus oli neljapäevase seisuga 77 miljardit dollarit. Tal on 7000 poodi 100 erinevas riigis. Brändide hulka kuuluvad Zara, Massimo Dutti ja Pull&Bear ning kõik need on koondatud emafirma alla nimega Inditex.
Kiirus on kõige tähtsam
Kui Ortega Zara 1975. aastal asutas, siis ta keeras jaemüügiäri ka kohe pea peale. Ta kasutas agressiivset plaani, mille kohaselt pidid riided valmima kiiremini kui kõigil teistel. Tema eesmärk on Zara poodide riidevalikut uuendada kaks korda nädalas.
Tunne kirglikku soovi aru saada, mida su kliendid tahavad
Ortega on kasutanud alati motot: Kliendid on alati minu ärimudelit juhtinud. Ta küsib ja jälgib, mida inimesed kannavad ja mida neil vaja on. See võimaldab ettevõttel olla paindlik ning kohaneda hooaja trendidega.
Kontrolli tarneketti
Lühem tarnekett võimaldab ettevõtetel uusi riideid kiiresti müüki tuua. See tähendab, et tootmist on võimalik kohandada vastavalt klientide vajadustele. Inditexi brändide rõivaid toodetakse peamiselt Hispaanias, Portugalis ja Marokos.
Jää truuks oma juurtele
Ta on juba 80-aastane ning sellele vaatamata käib ta peaaegu iga päev tööl ning istub istub Inditexi peakorteris oma kodulinnas La Corunas, kus ta räägib tehaste disaineritega, kangaekspertide ja ostjatega. Tema jaoks on uued ideed alati intrigeerivad.
Ära kunagi lõpeta innovatsiooni
„Sa kasvad või sa sured,“ on Ortega öelnud. „Kui sa tahad innovatsiooni, siis ära keskendu tulemustele.“
Loe pikemalt Ortega edu saladuste põhimõtteid
Äripäevast.Seotud lood
Ärijuhtimissüsteemid (ERP, ettevõtte ressursside planeerimine) on viimastel aastatel oluliselt muutunud. Muutuste peamine suund on see, et ettevõtete individuaalselt kohandatud süsteemid asendatakse üha enam pilvepõhiste ERP-lahendustega.