Ajakiri Forbes toob välja 3 mõtet, kuidas kaupmehed saavad muuta kliendi kogemust kaupluses ja kaubanduskeskuses paremaks.
- Dubai kaubanduskeskus Foto: EPA
Mõtle tarkvarale
Paljud Ameerika kaubandusettevõtted on muutnud enda tegevust tunduvalt efektiivsemaks. Osadel sealsetel kaupmeestel on olemas juba rakendused, mida nad kaupluses kasutavad. Nüüd on tarvis muuta need rakendusi selliseks, mis tunnevad ära kliendid, teab nende eelmiste perioodide oste ning oskab öelda, kus kaupluse osas miski toode asub. Rakenduse kaudu peab olema kliendil võimalik ka teenindaja appi kutsuda.
Erinevad rakendused peavad olema loodud sedasi, et annab kliendile põhjuse tulla kauplusesse ning mitte surfata nutitelefonis. Kõige lähem rakendus eelpool kirjeldatule on NewStore.
Üritused ja kogukond
On tõsi, et kaubanduspinda on liiga palju. Kaubanduspinnad ei kao, kuid e-kaubanduse kasvuga seoses nende pindala väheneb. Lihtsamalt öeldes, vajatakse vähem kaubanduspinda. Mis juhtub lisanduvate kaubanduspindadega? Rendihinnad muutuvad odavamaks ja see annab võimaluse kasutada tühjaks jäänud pinda teistel eesmärkidel.
Kolumbias asuv Santafe kaubanduskeskus kasutab enda siseruumi erinevate sündmuste korraldamiseks, mille teemad muutuvad iga kahe kuu tagant. Lillefestivali raames eksponeeriti lillevaipa ning pinna kasutamise eest küsiti ka festivalikorraldajalt väikest tasu. Kliendid tulevad keskusesse, kuna seal on tore ning sellega kaasneb ka ostlemine keskuse kauplustes.
Kui ettevõte on näinud, et erinevad üritused töötavad kaubanduspinnal, siis see on ettevõte jaoks väike samm, kuid oluline muutus. Kaubanduskeskuste vabadel pindadel saab korraldada kontserte või muuta ala teatrisaaliks.
Kaubamajadel on veel pikk tee minna. Nad võiksid alustada sellest, et naised saavad enda maniküüri teha otse kaupluses. Meeste hooldustooted ja juukselõikus ei tohiks asuda eraldatud alal, vaid see tegevus peaks toimuma keset põrandat. Miks mitte korraldada tasuta tantsuõhtuid kohaliku bändi või orkestriga. Kauplused peavad olema kindlad, et nende tegevus oleks meelelahutuslik, mis on seotud toodetega.
Mõtle toidule
Kõik teavad, et näljased kliendid ei osta riideid ning lähevad otsivad kohe kohta, kus saab süüa. Kui soovid tulevikus enda keskusesse ja kauplusesse meelitada generatsioon Z või nooremaid kliente, siis tuleb mõelda toidu pakkumisele. Teismelistel on kaks omadust: nad on alati näljased ja neil on väga vähe raha. Nende puhul töötab väga hästi kiirtoit, kuna see ei ole väga kallis ning pakub neile rahuldust.
Kuna teismelised on alati nutitelefonides, siis tasub nende puhul kasutada ka GPS sihtimist, kus nad saavad enda asukohale vastavat reklaami. Teine võimalus on pakkuda soodsat sööki ja meelitada sellega kliendid kauplustesse, kuna nad leiavad alati põhjuse, miks kauplusesse tulla.
See aitab luua lojaalsust vähese rahaga teismelistega, kes harjuvad kaupluses käimisega, siis kui nad on veel noored.
Üha rohkem peab hakkama mõtlema sellele, mida klient näeb ja jälgib kaupluses. Kas nende vaade on meelelahutuslik? Kas kaupluses on unikaalseid tooteid? Kui seal ei ole midagi meelelahutuslikku või unikaalset, siis selle peale peab kaupmees kohe mõtlema hakkama.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Toidutootja, kaupmees ja uue generatsiooni esindaja rääkisid jaekettide-tootjate-hulgikaupmeeste seminaril sellest, mis on tuleviku tarbija eripärad ning mida ta ootab tootjatelt kui ka kaupmeestelt.
Kaubanduse mahud näitasid oktoobris juba kerget tõusu ja mõõnaaeg on ületatud, leiab LHV panga kaupmeeste makselahenduste juht Indrek Kaljumäe. Seda enam tuleb tema sõnul tähelepanu pöörata e-makselahenduste võimekusele.