• 07.11.16, 09:19
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tarbijahinnaindeksit mõjutas oktoobris enim puu- ja köögivili

Tarbijahinnaindeksi muutus oli 2016. aasta oktoobris võrreldes septembriga -0,3% ja võrreldes eelmise aasta oktoobriga 0,6%, teatab Statistikaamet.
Tarbijahinnaindeksit mõjutas enim puu- ja köögivilja sessoonne odavnemine
  • Tarbijahinnaindeksit mõjutas enim puu- ja köögivilja sessoonne odavnemine Foto: Andras Kralla
Kaubad olid 2015. aasta oktoobriga võrreldes 1,0% kallimad ja teenused 0,1% odavamad. Kaupade ja teenuste administratiivselt reguleeritavad hinnad on eelmise aasta oktoobriga võrreldes tõusnud 3,8% ja mittereguleeritavad hinnad langenud 0,2%.
2015. aasta oktoobriga võrreldes mõjutas tarbijahinnaindeksit enim alkohoolsete jookide ja tubaka 8,1% kallinemine, mille peamine põhjus on uute aktsiisimäärade rakendumine käesoleval aastal. Sealjuures on alkohoolsed joogid kallinenud 7,5% ja tubakatooted 9,5%. Suuremat mõju indeksile avaldas veel mootorikütuse kallinemine ning elektri, soojusenergia ja kütte 2,8% odavnemine, millest põhiosa andis 5,8% odavnenud soojusenergia ning 11,3% odavnenud gaas. Aastataguse ajaga võrreldes oli diislikütus 7,7% ja bensiin 6,9% kallim. Eelmise aasta oktoobriga võrreldes on toidukaupadest enim kallinenud töödeldud puuvili (29%) ja värske kala (22%) ning odavnenud värske köögivili (15%).
Septembriga võrreldes oli oktoobris tarbijahinnaindeksi suurimaks mõjutajaks toidu 1,6% odavnemine, millest 70% andis köögi- ja puuvilja sesoonne hinnalangus (vastavalt 6,6% ja 5%). Suuremat mõju indeksile avaldasid veel elektri 4,9% ja mootorikütuse 1,8% kallinemine.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 30.01.25, 10:29
Barbora algatusega "Anna Käppa" saab toetada varjupaikade koeri
Käesoleval aastal on Barbora tegemiste keskmeks heategevus ning aasta jooksul pööratakse tähelepanu erinevatele abivajajatele, kes kõik vajavad meie hoolt ja märkamist. Ettevõtte usub, et igaüks saab ümbritsevat maailma paremaks muuta ning seetõttu kaasab Barbora ka oma töötajaid erinevatesse vabatahtlikesse projektidesse. Heategevusaastat alustatakse projektiga "Anna Käppa", mis on suunatud varjupaigas viibivate koerte heaolu toetamiseks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele