Eesti ühe suurima jaeketi Maxima kauplemis-, tootmis- ja logistikaprotsesse juhib ning arendab edasi varasem Rimi formaadijuht Marko Põder.
- Maxima Eesti operatsioonide juht Marko Põder Foto: Maxima Eesti
Maxima jaeketi 75 kauplust, kaheksa kulinaariatsehhi ja logistikakeskus loovad igapäevaselt vähemalt 160 000 Eesti inimesele võimaluse osta oma eelistatumaid toidu- ja esmatarbekaupu parima hinnaga. Kõiki selle struktuuriüksuse sujuva toimimise ja arendamisega seotud protsesse asus juhtima 15-aastase kaubandussektori töökogemusega ning viimati Rimi formaadijuhina töötanud Marko Põder.
“Täna töötab neis struktuurüksustes ligi 3700 inimest ehk 90% meie jaeketi töötajatest. Üks peamistest Marko väljakutsetest uuel ametikohal on tagada, et kõigi need ühe keti lülid töötaksid sujuvalt ühtse tervikuna. Tema tööülesannete teine ja vähemalt sama oluline pool on seotud tõhususega – peame igal sammul saavutama soovitud tulemuse efektiivselt ehk kulutades võimalikult vähe vahendeid, olgu nendeks siis töötunnid või raha,” selgitas Maxima Eesti peadirektor Vygintas Šapokas uue operatsioonide juhi rolli.
Varasemalt Rimi ja Jyski jaekettides töötanud Marko Põder märkis, et väärtustab Maximat kui kõige suurema arengupotentsiaaliga Eestis tegutsevat kaubandusettevõtet. “Selle tunnistuseks on kasvõi asjaolu, et mitme viimase aasta vältel on Maxima ainsa jaeketina püsinud pidevalt eestimaalaste lemmikbrändide esikümnes,“ lausus Maxima operatsioonide juht. “Ettevõtte suurim potentsiaal peitub tema töötajates. Selleks, et potentsiaali avada ja pakkuda kolleegidele võimalusi selle parimal moel kasutamiseks ja edasiarendamiseks, soovin ma tähelepanu pöörata eelkõige juhtimiskultuurile. Loodan, et seeläbi iga töötaja tunneb ennast meie jaeketi eduka meeskonna liikmena.”
Marko Põder on õppinud Stockholmi Kõrgemas Majanduskoolis Riias kaubandust ja strateegilist juhtimist ning on ennast pidevalt täiendanud erinevatel juhtimisalastel koolitustel. Tööd kaubanduses alustas ta 2002. aastal. Viimase 8 aasta jooksul töötas Marko Põder Rimi Eesti Food AS-is, kus alates aastast 2011 usaldati talle kõikide Rimi kaupluste juhtimine.
Seotud lood
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.