• 20.01.17, 13:08
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

NFC Retail's Big Show 2017

Erply tegevjuht Kristjan Hiiemaa külastas 15. – 17. jaanuaril New Yorgis toimunud kaubandus valdkonna suurüritust NRF Retail’s Big Show. Tema sõnul käesoleval aastal suuri läbimurdeid tegevaid lahendusi ei näidatud.
NFC Retail's Big Show 2017
  • Foto: Kristjan Hiiemaa
Selle aasta NRF kaubandusnäitus oli mõneti ebahuvitav kuna suuri läbimurdeid oli vähevõitu. Kõik suured tegijad olid oma hiigelboksidega kohal ja särtsu täis kuid sisulisi sõnumeid jäi napiks. Igal aastal on olnud mõni uus läbimurde teema, mida kõik pakkujad üritavad täita - on selleks siis iPad kassa, pilveteenused või miskit muud. Suurim uus valdkond käesoleval aastal oli poe andmete analüüs ja ennustamine - mudelid, mille abil võib leida järgmise nädala või kuu käibeprognoosi, et siis täpsemalt kaupu hankida ja reklaame planeerida. Erply oli see aasta kohal lausa 4 boksiga, 3 neist siis koostöös partneritega nagu Paypal, Star, Citizen. Lisaks oli see aasta esinemas ka teine Eesti ettevõte, feedbackterminal ja ettevõtte tegevjuht Andres Eljas. Tundus, et huvi nende toote järele oli täiesti korralik.
Põnevaima kaubanduslahendusena võib tuua täiesti automatiseeritud (ka kassapidaja osas) kassalindi Datalogicult - söödad kauba ühest otsast sisse ja teisest saad pakitud kauba koti ja tšekiga kätte. Nii kaupade äratundmine kui ka arveldus (Apple pay vs NFC) käib praktiliselt automaatselt. Võib arvata, et sellise arengu jätkumisel peagi kogu jaekaubanduse maastik muutub. Müüjad hakkavad olema pigem konsultandid, kes aitavad ostjal kokku panna sobiva dieedi vms. Kaupade läbilöömise eest hoolitseb edaspidi masin. Kui muidugi e-kaubandus ette ei jõua.
Miks selline mess üldse vajalik on? Väiksematel tegijatel, nagu Erply (Microsofti, Oracle, Sapi kõrval) on võimalus kohtuda turu suurimate klientidega, et esitada enda uusi lahendusi - tihti valitaksegi moodsamad ideed kuna tehnoloogiliselt ja kvaliteedilt on kõik lahendused väga sarnased. Seekord kohtusime ja leppisime kokku järgmised sammud firmadega nagu DG, Gucci, Loreal jt. Klientidel samas oli võimalik saada terviklik ülevaade arengutasemest ja võrrelda enda tegemisi turu võimalustega.
15.-17. jaanuaril toimus New Yorgis valdkonna suurüritus NRF Retail’s Big Show, kus oli väljas üle 500 erineva eksponendi. Messi külastas üle 35 tuhande inimese.
NFC Big Retail 2017
11 fotot
  • NFC Big Retail 2017
Autor: Kristjan Hiiemaa, Erply tegevjuht

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 12.11.24, 19:21
Kasutamata võimalus: kuidas muuta digiekraanide kulu tuluks?
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele