Baltikumi suurim moedisainiettevõte Baltika Grupp lõpetas neljanda kvartali 620 tuhande euro suuruse puhaskasumiga, mis on 287 tuhat eurot parem tulemus kui eelmise aasta sama perioodi võrreldav tulemus. 2016. aasta puhakasum oli 177 tuhat eurot, mullu oli ettevõtte puhaskahjumiks 6 359 eurot.
- Baltika Grupi juhatuse esimees Meelis Milder Foto: Raul Mee
„2016. aasta põhjal saab järeldada, et mitmed keerulised otsused, näiteks kahjumlikelt turgudelt väljumine ning valitud suund panustada müügimahtude kasvatamisele hulgi- ja frantsiisikanalites, on heaks eelduseks kasumliku kasvu saavutamisel. Kahjumlikelt Venemaa ja Ukraina turgudelt väljumise järgselt oleme ometi suutnud oma brändide kohalolu nendel turgudel säilitada, olles minimeerinud riske ning andnud brändikauplused kogenud frantsiisipartnerite hallata. Lisaks senistele tegevustele peame aga tegema veelgi suuremaid jõupingutusi, kui soovime konkurentsitihedas moeäris konkurentidega sammu pidada," rääkis Baltika Grupi juhatuse esimees Meelis Milder.
Ta lisas, et tänu investeeringutele e-poodi Andmorefashion.com ja selle müügi kasvatamisele, tõhusamale moebrändide hulgimüügile Kesk- ja Ida-Euroopas, frantsiisisuuna arendamisele ning turustus- ja halduskulude vähendamisele õnnestus kasumlikkust olulisel määral kasvatada. "Samas ei saa rahule jääda müügimahtude langusega Balti jaeturgudel,“ ütles Milder. Tema sõnul on kõige mõjukam tegur moekaupade turul endiselt konkurents, mis on viimastel aastatel veelgi tihedamaks muutunud. See tähendab ka seda, et Baltika ärimudel tuleb kriitiliselt üle vaadata ning arendada.
Baltika jätkuvate tegevusvaldkondade neljanda kvartali müügitulu oli 12 704 tuhat eurot, mis vähenes eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 6%. Müügikanalitest näitas möödunud aasta IV kvartalis taas suurimat, 19%-list kasvumäära hulgi- ja frantsiisimüük, mis oli 923 tuhat eurot. Jaemüük vähenes neljandas kvartalis võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 8% ja oli 11 413 tuhat eurot. Samas oli ettevõtte brutokasumi marginaal neljandas kvartalis 51,8%, mis on 3,8 protsendipunkti võrra kõrgem eelmise aasta sama perioodi võrreldavast marginaalist 48,0%.
„Kui Balti jaeturul on kasvu keerulisem saavutada, siis Baltika moebrändide ehk Eesti disaini eksport hulgi- ja frantsiisipartnerite abil ning e-poe toel on kasvamas. Suurimat edu näitas Montoni, Eesti suurima ekspordimahuga moebrändi müük. Aastaga kasvas Montoni kollektsiooni müüvate Peek & Cloppenburgi kaubamajade arv 22 maja võrra, aasta lõpu seisuga müüdi Montoni kollektsiooni 25 Peek & Cloppenburgi kaubamajas Kesk- ja Ida-Euroopas,“ täiendas Milder.
Lisaks Montoni müügimahtude kasvule, tingis hulgi- ja frantsiisimüügi suurenemise Venemaa jaepoodide üleminek frantsiisipartnerile. Oktoobri alguses sõlmis Baltika frantsiisilepingu Serbia ettevõttega Victoria Elegans d.o.o., kes avab 2017. aasta märtsis Serbias Novi Sad linnas Baltika kaubamärke esindava kaupluse Monton&More.
Monton&More on Baltika Grupi uus rahvusvahelise müügi kasvatamiseks loodud poekontseptsioon, kus on lisaks Montonile esindatud ka teised Baltika kaubamärgid.
2016. aasta lõpu seisuga oli frantsiisipoodide arv 33, moodustades 26% poodide portfellist.
Baltika Grupi rahvusvahelise e-poe Andmorefashion.com müügitulu suurenes neljandas kvartalis 12% võrra ning oli 310 tuhat eurot. Suurima müügimahuga riigid olid Eesti, Leedu, Läti, Venemaa ja Soome, seejuures kasvas kõige rohkem müügimaht Leedus, kuhu müüdi 48% rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.
Aasta kokkuvõttes lõpetas ettevõte 177 tuhande euro suuruse puhaskasumiga. Eelmise aasta sama perioodi puhaskahjum oli 6 359 tuhat eurot ja võrreldav tulemus jätkuvatest tegevusvaldkondadest oli kahjum 844 tuhat eurot. Baltika 2016. aasta müügitulu kokku oli 47 miljonit eurot, mis on 4% vähem kui eelmisel aastal samal perioodil.
„Olles teinud vajalikud muudatused selleks, et taas kasumisse jõuda, jätkame 2017. aastal valitud suuna ja strateegiaga. Baltika koduturgudel Eestis, Lätis ja Leedus soovime tugevdada oma senist positsiooni, samas on meie eesmärgiks endiselt kasvada Baltikumist väljaspool. Meie edasised sammud on seotud eelkõige müügikanalite arendamisega ja tõhusamaks muutmisega, ilma liigseid riske võtmata ning samuti meie moebrändide rahvusvahelise konkurentsivõime tõstmisega läbi targema müügi- ja turundustegevuse,“ täiendas Milder.
Baltika Grupp on Baltikumi juhtiv moedisainiettevõte, millele kuulub viis rahvusvaheliselt edukat moebrändi – Monton, Mosaic, Baltman, Bastion ja Ivo Nikkolo. Baltika jaekaubandusvõrk hõlmab 95 brändipoodi Eestis, Lätis ja Leedus, lisaks saab kollektsioonide esemeid osta Baltika e-poe Andmorefashon.com kaudu, mis tarnib kaupa 44 riiki üle maailma. Tänu hulgi- ja frantsiisipartneritele on Baltika brändide kollektsioonid müügil üle terve Euroopa, sealhulgas ühes vanemas ja tuntumas kaubamajade ketis Peek & Cloppenburg ning frantsiisipoodides Ukrainas, Venemaal, Valgevenes ja Tenerifel. Baltika Grupis töötab Baltikumis kokku enam kui 1000 töötajat. Baltika Grupi aktsiad on noteeritud Tallinna Börsil, mis kuulub NASDAQ OMX gruppi.
Seotud lood
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.