Baltika juhatuse liikmed Maigi Pärnik-Pernik ja Meelis Milder rääkisid, et eelmisel aastal tegelesid nad aktiivselt kasumlikkuse kasvatamisega, keskendudes müügikasvule läbi teiste kanalite ja partnerite ning enda sisemiste protsesside muutmisele.
- Baltika Groupi juhatuse liige Meelis Milder koos Montoni tiimiga Foto: Maarit Eerme
Baltika Grupi juhatuse liige Maigi Pärnik-Pernik rääkis, et täna toodetakse 45% nende tootangust Eestis. „Hiinas hinnad kasvavad ning seetõttu toome üha enam tootmist Eestisse ja Baltikumi,“ rääkis ta. Lisades, et juba täna saab Hiina õmbleja rohkem palka kui Eesti oma.
Baltika Group:
89 aastat kogemust moeettevõttena
127 kauplust 8 riigis (s.h. 33 frantsiisipoodi)
E-pood tarnib kaupa 44 erinevasse riiki
Ekspordi maht ca 60%
2016. aasta käive 47 miljonit eurot
2016. aasta puhaskasum 177 tuhat eurot
Eelmisel aastal jõudis lõpuni ka Ukraina ja Venemaa turult lahkumine. „Maandasime nendel turgudel riske ning lahkusime enda kauplustega nendelt turgudelt. Täna tegutsevad meil seal edukalt frantsiiskauplused, kus müük toimub edukalt ning maht ei ole tänaseks vähenenud,“ seletas Pärnik-Pernik, täiendades, et turult lahkumine võttis aega neil 1,5 aastat.
Käesoleva aasta 8. märtsil avati esimene frantsiisipood Serbia linnas Novi Sad. Kus kasutati kontseptsiooni Monton and More, mis on uus rahvusvahelise müügi kasvatamiseks loodud poekontseptsioon, kus lisaks Montonile on esindatud ka teised Baltika kaubamärgid.
Brutokasumi marginaali kasvatamine ja tööjõukulude surve
„Näitasime eelmisel aastal pidevalt müükide vähenemist – vähendasime sisseostu, sest meie eesmärk oli varusid paremini juhtida, mitte olla pidevas allahindluses,“ rääkis Pärnik-Pernik. Ta lisas, et see taktikaline käik toob kaasa selle, et müügid vähenevad aga kasum kasvab. Eelmise aasta marginaal kasvas 2,7 protsendipunkti võrra 52,7%-lt 55,5%-ni.
Baltika jaoks on väga suureks väljakutseks tööjõukulude surve, kuid nad tunnevad, et nad olid eelmisel aastal selles vallas edukad. „2016. aastal vähenesid peakontori kulud 0,5 miljoni euro võrra ehk 6%. Sääst tuli sellest, et me jätsime täitmata veel täitmata ametikohad ning korraldasime natuke tööd ümber,“ ütles Pärnik-Pernik, täiendades, et nad korraldasid peakontori protsesse efektiivsemaks, et kulusid kokku hoida.
2017. aasta suunad
Pärnik-Perniku sõnul on käesoleval aastal oluline enda Baltikumi jaeäri müügi kasvatamine, mida täiendavad mitmed teised müügikanalid – hulgikaubandus, frantsiis ja e-kaubandus. „Suurt kasvu jaeärist oodata ei ole realistlik ning meie eesmärk on hoida oma positsiooni. Hetkel näeme suuri kasvuallikaid frantsiisi ja hulgimüügi juures,“ ütles ta.
„Kauplused muutuvad üha rohkem brändhouse’ideks ehk kaubamärkide loojateks, kellel on erinevad turustuskanalid,“ rääkis Milder. Tema sõnul on jaeturu omamine jätkuvalt väga oluline, kuid teistpidi anname aru, et sellise tavalise mudeliga on väga keeruline rahvusvahelisele turule minna. „Selleks, et laieneda on tarvis näidata toodet ning head kvaliteedi ja hinna suhet.“
Milder ootab aega, kus e-pood ja füüsiline kauplus hakkavad rohkem üksteisele lähenema. „Ehitame kauplusesse e-poe, et klientidel oleks endale võimalik kauplusesse tooteid tellida,“ ütles ta ning lisas, et see kontseptsioon võimaldab ehitada kiiresti ka pop-up kauplusi.
Lätis on neil näiteks olemas kaupluses sein toodetega, mida poes müügil ei ole ja neid tooteid on võimalik siis klientidel e-poest tellida. „Püüame online-offline rohkem omavahel siduda,“ ütles Milder.
Baltika Montoni kauplus avab 31. märtsil taas uksed Viru Keskuses, kuhu minnakse uue mängulise kontseptsiooniga. „Kauplus tuleb Cortefieli asemel ning praegune Kaubamaja Montoni shop in shop lõpetab tegevuse,“ ütles MIlder.
Ettevõtte liigub enda kauplustega ka uue kontseptsiooni poole, kus on erinevaid brände esindatud ehk Monton and More kontseptsioon. „Seda saab kasutada väiksemates linnades, kuhu ei ole mõtet minna eraldi brändikauplustega,“ ütles Milder ning ta usub, et viie aasta pärast on Batikal vähem kauplusi kui täna. Samas tunnistas ta, et kui neli konkurenti lähevad uuele arendatavale kaubanduspinnale, siis ka nemad peavad sinna minema.
Pärnik Pernik võttis kokku, et nende käesoleva aasta eesmärkideks on olla edukas ettevõte, pakkuda klientidele parimat ostukogemust ning hoida ja motiveerida enda töötajaid.
Seotud lood
Ostlemise ja ostukogemuse tulevik pakub palju põnevust, jagab kodumaise tarkvaraarendusettevõtte Datanor tegevjuht Indrek Ott ja kirjeldab, milleks valmis olla.