Eesti-Läti piiri äärde Valka kavatsetakse rajada uus kaubanduskeskus, kus avaks uksed ka alkoholipood Super Alko.
Aldar Eesti OÜ, kellele kuulub Super Alko, üks omanikke Elmo Ehrlich kinnitas, et tõesti on plaanis Läti piiri peale uus alkoholipood rajada, ent rohkem infot ta selle kohta ei andnud. „Siis räägime, kui valmis on,“ ütles ta.
Kõnealuse poe rajamise plaani teeb erakordseks see, et tõenäoliselt soovitakse soetatud krundile rajada juurdepääsutee just Eesti poolelt. See tähendab, et loodaks uus tee üle riigipiiri. Selleks on vaja teha planeering ja see on vaja siseministeeriumiga kooskõlastada.
Aldar OÜ juhatuse liige Riho Maurer selgitas, et krundile ei tuleks ainult Super Alko pood, vaid et arendajal on plaan sinna rajada suurem kaubanduskeskus. „Sinna tuleks suur toidupood, ehitusmaterjal ja ka meie kauplus,“ ütles ta. Maueri sõnul Super Alkol juba on Valkas üks pood, millel läheb tänu Eesti maksupoliitikale väga hästi, mistõttu ongi nad mõelnud, et tasuks ta teine pood piiri ääres avada.
Autor: Eliisa Matsalu, Äripäeva ajakirjanik
Seotud lood
Kvaliteetalkoholi tootja ja müüja AS Liviko 2016. aasta auditeeritud konsolideeritud netokäive oli 129,7 miljonit eurot ning ettevõte tasus 70,6 miljonit eurot alkoholi aktsiisimaksu. AS Liviko grupi auditeeritud konsolideeritud maksude, intresside ja amortisatsioonikulu eelne tulu (EBITDA) oli 5,8 miljonit eurot ning puhaskasum 4 miljonit eurot. AS Liviko auditeeritud konsolideeritud netokäive kasvas võrreldes 2015. aastaga 8 protsenti, puhaskasum 42 protsenti.
Eesti Väikekaupmeeste Liidu eestvedamisel paigaldati Eesti-Läti Ikla piiripunkti maksuloendur, mis näitab reaalajas, kui palju valitsuse agressiivse aktsiisitõusupoliitika tõttu jääb Eesti riigil makse saamata piirikaubanduse tõttu.
Kuigi sarnaselt Eestile plaanib ka Läti valitsus järgmisel kolmel aastal alkoholiaktsiisi tõsta, see pigem suurendab kui vähendab piirikaubandust, hindab piiri äärde juba kaks SuperAlko kauplust rajanud Aldar Eesti, kirjutas Postimees.
Jaekettide alkoholimüük on viimase aastaga kahanenud üle 10 protsendi. Aasta alguses tõusnud alkoholiaktsiis keerab olukorrale veel vindi peale ja sunnib kaupmehi uusi kokkuhoiunippe otsima.
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.