Viljandis pakiautomaate tootev Cleveron hakkas koostööd tegema Hispaania tekstiilikontserniga Inditex ning lisaks kõigele muule soovib ta muuta ka toidu e-kaubanduse turgu.
- Arno Kütt Foto: Andras Kralla
Cleveroni juhatuse esimees ja kaasasutaja Arno Kütt ütles Äriplaani konverentsil, et aeg on väga oluline, mida tuleb kliendile pakkuda. „Walmart lubas 15 minuti paki väljastamise asemel läbi Cleveroni pakiautomaadi 45 sekundit. Business Insideri ajakirjanik ütles, et see oli tema kõige parem Walmarti kogemus üldse,“ rääkis Kütt.
Küti sõnul on nad juba üle aasta koostööd teinud maailma ühe suurima moekaupade müüjaga, Hispaania Inditexiga, kelle värskeimas Zara kaupluses avati 8. septembril Cleveron Flex pakirobot. Sealt saab klient internetist sooritatud ostud kiiresti ja kergelt välja võtta. „Loodame, et see leping annab meile järgmine aasta palju rahalist käivet juurde, sest kasvupotentsiaal on suur.“ Kütt lisas, et tegemist on praegu pilootprojektiga, kus edasine edu sõltub palju klientidest, kuidas nad selle vastu võtavad. „Loodetavasti läheb samamoodi nagu Walmartiga.“
Uus ajajärk toidukaupade e-kaubanduses
E-kaubanduse trend liigub praegu sinnapoole, kus üha enam toidukaupu hakatakse läbi interneti ostma. „Märgiline tehing selles suunas toimus, kui Amazon ostis toidukaupade keti Wholefoodsi. See näitab seda, et Amazon trügib ka toidukaupade turule,“ rääkis Kütt. Ta kinnitas, et toidukaupade turg on ka nende siht. “Kui 10 aastat tagasi tõime turule pakiautomaadid, mis muutis e-kaubandus, siis järgmise 10 aastaga muudame seda turgu koduse pakiautomaadiga,“ ütles Kütt Äriplaani konverentsil.
Ta selgitas, et kui tavaline poeskäik võtab aega umbes 49 minutit, siis internetist teeb klient ostud paari minutiga. Seejärel toob kuller kliendile kauba 2 tunnise ajaakna jooksul, millal klient peab kodus olema. „Saadi küll poodi minemisest 40 minutit võitu, kuid võeti 2 tundi, millal peab klient kodus olema ja passima ning kullerit ootama.“ Küti sõnul, kui kõigil on kodus pakiautomaadid, siis kullerfirma saab planeerida oma kaubaringi veelgi paremini. „See aitab viia toidu e-kaubanduse juba järgmisele tasemele,“ rääkis Kütt.
„Meie eesmärk on, et kodune pakiautomaat ei makskaks rohkem, kui üks hea nutitelefon.“
Seotud lood
Droon on teatud kohtades kõige kiirem ja kõige odavam, on Cleveroni juht Arno Kütt kindel. Cleveronil on tarvis veel palju arendusega tegeleda, kuid ta on kindel, et droonidega kaubavedu tuleb.
Eelmisel aastal Walmarti ostlejateni jõudnud pakirobotid on osutunud nii edukaks, et need jõuavad sel aastal pea poolte USA elanikeni.
Eelmisel aastal Walmarti ja Zara omanikfirma Inditexiga käed löönud pakirobotite tootja Cleveron alustas uuest aastast koosdööd Suurbritannia jaeketiga.
Walmart ehitab koos Cleveroniga enda kauplustesse suuri iseteenindavaid kioskeid, et muuta e-kauplusest tellitud toodete väljastamise protsess lihtsamaks ja kiiremaks.
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.