Eile kuulutati välja EY Eesti Aasta Ettevõtja 2017 laureaadid, kelleks on pakiautomaatide ja -robotite tootja Cleveroni ning veebikaubamaja ON24 omanikud ja juhid Arno Kütt ja Peep Kuld.
- Pakiautomaatide ja -robotite tootja Cleveroni ning veebikaubamaja ON24 omanikud ja juhid Arno Kütt ja Peep Kuld. Foto: EY Eesti
Ettevõtja Elutööpreemia pälvis Mati Vetevool, kes on kalatööstuse M.V.Wool asutaja ja juhataja. Elutööpreemiaga tõstab EY esile neid teotahtelisi ja inspireerivaid ettevõtjaid, kes on andnud Eesti majanduse arengusse pikaajalise panuse. Elutööpreemia andis üle rahandusminister Sven Sester.
- M.V.Wool asutaja ja juhataja Mati Vetevool
„On tähelepanuväärne, et seekord pälvisid EY Eesti Aasta Ettevõtja tiitli väljaspool Tallinna tegutsevad ettevõtjad – võib isegi öelda, et ettevõtjad on ääremaastumise vastu võitlemisel riigist ette jõudnud,“ lausus EY partner Ranno Tingas. „See näitab, et Eestis edukas olemiseks ei pea tingimata tegutsema pealinnas – Cleveron on Viljandis tegutsev maailmatasemel ettevõte, kelle eesmärgiks ei ole rohkem ega vähem kui maailma vallutamine.“
Arno Küti ja Peep Kulla juhtimisel on Cleveronist vähem kui 10 tegevusaastaga kujunenud maailma tippu kuuluv pakiautomaatide ja ?robotite tootja. Praegu töötab ettevõte välja ideid, kuidas tulevikus hakata saadetisi inimestele kohale toimetama droonide abil. 2016. aastal andis Cleveron tööd 54 inimesele, tänaseks on ettevõtte töötajate arv kasvanud 80-ni. Veebikaubamaja ON24 on Eesti suurim mööblimüüja.
„Aasta Ettevõtja tiitli pälvimisel on suur kaal innovaatilisusel, ettevõtlikkusel ja meeskonna juhtimise oskusel, sotsiaalsel vastutusel ning ettevõtte panusel ühiskonda laiemalt,“ rääkis Ranno Tingas. „Need inimesed on tegijad, kellel on jätkunud tarkust, töökust, vastupidavust, sihikindlust ja kindlasti ka õnne, et olla oma ettevõtetega seal, kuhu nad on tänaseks jõudnud ja kust liikuda edasi.“
Arno Kütt ja Peep Kuld lähevad 7.-11. juunil Eestit esindama Monte Carlosse, kus neil on võimalus võrdväärsena kokku saada ja ideid vahetada ärimaailma absoluutsesse tippu kuuluvate tegijatega. Maailma Aasta Ettevõtja ehk EY World Entrepreneur Of The Year tiitlivõistlus on maailmas üks prestiižsemaid ettevõtjatele suunatud konkursse, kus osaleb ettevõtjaid kokku 60 riigist.
EY Eesti Aasta Ettevõtja 2017 konkursi žüriisse kuulusid: Aavo Kokk (Catella Corporate Finance OÜ), Hans H. Luik (Eesti Ekspress), Marika Priske (Sotsiaalministeerium), Meelis Atonen (Tavid AS), Reet Roos (Inspired Universal McCann OÜ), Viljar Arakas (EFTEN Capital AS) ning eelmine EY Eesti Aasta Ettevõtja Jevgeni Kabanov (Zero Turnaround).
EY Eesti Aasta Ettevõtja 2017 finalistid:
Arno Kütt ja Peep Kuld (pakiautomaatide ja ?robotite tootja Cleveron AS ning Eesti suurim mööblimüüja, veebikaubamaja ON24 AS)Urmas Hiie (Eesti suurim ventilatsiooniseadmete ja -tarvikute tootja ETS Nord AS)Tõnis Siigur, Martti Siimann ja Marko Zukker (restoranid OKO, NOA ja Tuljak – OKO Restoranid OÜ)Kadri Klaassen ja Rasmus Varunov (Baltikumi suurim laste mänguväljakute ning skatepark’ide tootja, pereettevõte Tiptiptap OÜ)Anti Tammo ja Raigo Tammo (Eesti suurim terasprofiil- ja silemetalluste tootja ja eksportija, pereettevõte OÜ T-Tammer)
Seotud lood
Internetis tegutseva sisustuskaubamaja ON24 juhatuse liige Peep Kuld ütles, et nad plaanivad tänavu oma ettevõttesse investeerida 1,2 kuni 1,7 miljonit eurot.
Sisustuskaubamaja On24.ee juht Peep Kuld ütles läinud nädalal toimunud IV Mööblitootjate Konverentsil, et On24 on Eesti ainus internetipõhine mööblimüüja, kes kasumit teenib.
Sisustuskaubamaja ON24.ee nõukogu liikme Peep Kulla sõnul ei ole Eesti e-kaubandus ajalooliselt väga arenenud ning on pigem järeljooksja.
Droon on teatud kohtades kõige kiirem ja kõige odavam, on Cleveroni juht Arno Kütt kindel. Cleveronil on tarvis veel palju arendusega tegeleda, kuid ta on kindel, et droonidega kaubavedu tuleb.
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.