• 20.10.17, 01:01
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Baltika Grupp kasvatas tänavu kolmandas kvartalis Eesti disaini eksporti ja e-müüki

Baltika Grupp kasvatas tänavu kolmandas kvartalis eksportturgudele suunatud hulgi- ja frantsiisimüüki ning 29% kasvas Baltika e-poe müük, mis üheksa kuu kokkuvõttes on ületanud miljoni euro käibe piiri.
Monton and More kauplus Nautica keskuses
  • Monton and More kauplus Nautica keskuses Foto: Raul Mee
Grupi müügitulu jäi kolmandas kvartalis võrreldes eelmise aasta sama perioodiga samale tasemele ja oli 12 miljonit eurot. Jaemüük oli kolmandas kvartalis 9, 4 miljonit eurot, vähenedes 1% võrreldes eelmise aasta sama perioodiga.
„Kolmanda kvartali jaemüük oli mõjutatud peamiselt augustikuu tulemusest. Balti regiooni jaemüük oli mõjutatud järsust kaubanduskeskuste külastatavuse langusest juulis ja augustis, ilmselt tänu suvistele ilmadele. Kuigi nõrk tulemus augustis mõjutas kõiki turge, siis Eesti turg suutis tänu kõrgemale varude tasemele näidata kolmandas kvartalis 3% müügikasvu,“ kommenteeris Baltika Grupi juhatuse esimees Meelis Milder.
Hoolimata sarnaste tegurite mõjust, näitasid Baltika Grupi e-pood ning eksport ehk hulgi- ja frantsiisimüük jätkuvalt kasvu. Üheksa kuu kokkuvõttes kasvas ettevõtte müügitulu 1% ehk 201 tuhat eurot võrreldes eelmise aasta sama perioodiga.
Milder täiendas, et kui Baltika Grupi koduturgudel Eestis, Lätis ja Leedus soovib ettevõte hoida oma positsiooni Baltikumi viie suurima moekaubandusettevõtete seas ja teha stabiilset tulemust, siis kasvumootorina näeb Baltika müügitulude suurenemist läbi ekspordi ja e-müügi.
„Oluliste sammudena oleme suunanud oma müügiteraviku teatud eksporturgudele, samuti teinud senisest rohkem investeeringuid e-poe Andmorefashion.com arendamisse ning uutele turgudele sisenemiseks vajaliku mudeli loomisesse, mis ühendab füüsilise poekeskkonna pop-up poodide näol ja Baltika Grupi e-kaubanduse tugevused, et pakkuda suurepärast kliendikogemust ning ühendada klassikalise jaekaubanduse ja e-äri võimalused,“ lisas Milder.
Hulgi- ja frantsiisimüük kasvas kolmandas kvartalis 4% ja oli 2,2 miljonit eurot. Alates 2017. aasta kevadest lisandus Baltika hulgipartnerite hulka Venemaa kaubamajade kett Lady & Gentleman CITY, mille viies suuremas kaubamajas on nüüdsest saadaval Mosaici naisterõivaste kollektsioon. Lisaks toetab disainiekspordi kasvu jätkuvalt sel aastal lisandunud frantsiisiturg Serbias ning Euroopa üks juhtivaid kaubamajade kette Peek & Cloppenburg, mille 38 kaubamajas müüakse Montoni kollektsiooni.
Kolmanda kvartali lõpuks on Baltika brände esindavate frantsiisipoodide arv kasvanud 32-ni, mis on 26% kogu poodide portfellist. Üheksa kuu kokkuvõttes kasvas hulgi- ja frantsiisimüük 7% ja oli 5 443 tuhat eurot.
Baltika Grupi e-poe Andmorefashion.com müügitulu kasvas kolmandas kvartalis 29% ning oli 321 tuhat eurot. Bränditest müüdi enim Montoni tooteid, mille osakaal moodustas 32% kogu e-poe müügist. Kolmandas kvartalis jätkusid e-poe arendused: laienes Click&Collect teenust pakkuvate Läti kaupluste võrgustik ning tehti mitmeid arendusi e-kliendi kasutajakogemuse parandamiseks. Üheksa kuu kokkuvõttes kasvas e-poe Andmorefashion.com müügitulu 38% ja ületas miljoni euro piiri.
Baltika Grupp lõpetas kolmanda kvartali 471 tuhande euro suuruse puhaskahjumiga. Eelmise aasta sama perioodi kahjum oli 296 tuhat eurot.
Ettevõtte brutokasumi marginaal oli kolmandas kvartalis 44,0% vähenedes aastaga 1,4 protsendipunkti võrra. Grupi turustus- ja halduskulud jäid kvartali ja üheksa kuu kokkuvõttes eelmise aasta tasemele. Turustus- ja halduskulude suhe müügituludesse oli kolmandas kvartalis 46,6% ehk aastaga on kulude suhe müügitulusse vähenenud 0,1 protsendipunkti võrra. Üheksa kuu kokkuvõttes oli kulude suhe müügitulusse 49,4% (9 kuud 2016: 49,5%).
Baltika Grupp on Baltikumi juhtiv moebrändide maja, millele kuulub viis rahvusvaheliselt edukat moemärki – Monton, Mosaic, Baltman, Bastion ja Ivo Nikkolo. Baltika jaekaubandusvõrk hõlmab 93 brändipoodi Eestis, Lätis ja Leedus, lisaks saab kollektsioonide esemeid osta Baltika e-poe Andmorefashon.com kaudu, mis tarnib kaupa 44 riiki üle maailma. Baltika Grupis töötab Baltikumis kokku enam kui 1000 töötajat. Baltika Grupi aktsiad on noteeritud Tallinna Börsil, mis kuulub NASDAQ OMX gruppi.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele