Socio uuringukeskuse poolt läbiviidud 301 küsitletuga uuringu kohaselt ostavad eestlased jõulukinke peamiselt kaubanduskeskustest, seejuures külastatakse sobivate kinkide leidmiseks mitut erinevat keskust.
- Rocca al Mare kaubanduskeskus Foto: Raul Mee
Jõuluostude uuringu kohaselt pärinevad enamus eestlaste kuuse all olevatest kingitustest kaubanduskeskustest. 76 protsenti küsitletutest märkis, et teeb kingioste kaubanduskeskustes, 43 protsenti internetis, 30 protsenti väiksemates poodides, seega teevad inimesed oste erinevates kohtades..Tema sõnul meeldib inimestele kingituste ostmisel eelnevalt internetis surfata, internetis on rohkem aega valikud teha ning kokkuvõttes ka rohkem tooteid välja valida. "Kuid enne ostmist tahab klient oma otsuses veenduda ja seda poes päriselt näha või katsuda,” ütles ta.
“Suures pildis pole e-kaubandus kaubanduskeskustelt kliente võtnud, pigem juurde toonud – nad mõlemad täiendavad teineteist," sõnas Rocca al Mare ja Kristiine keskust haldava Cityconi Baltimaade äridirektor Mati Pops
Kõige rohkem ostavad eestlased jõulude eel sööki ja jooki (42%), mänguasju (41%), elektroonikat (33%), kodukaunistusi (27%) ja kinkekaarte (26%). Veidi vähem ostetakse kosmeetikat (24%), riideid (24%) ja ehteid (19%).
Popsi sõnul jätavad Kristiine ja Rocca al Mare keskuse ostustatistika kohaselt eestlased jõulušopingu üsna viimasele minutile. “Kõige kiirem aeg meie keskustes on jõulueelsel nädalal – kõige suurema müügiga päevad on traditsiooniliselt 22. ja 23. detsembril. Seevastu jõululaupäev on tunduvalt rahulikum aeg šoppamiseks,” sõnas Pops.Uuringu kohaselt peavad tarbijad jõulukaupade ostukoha valikul oluliseks hindu (märkis 47%), kaubavalikut (43%) ja asukohta (40%), sealjuures sobivaid jõulukinke otsitakse mitmest erinevast keskusest (43%).Uuringu raames küsiti tarbijatelt, kui lihtne on nende jaoks perele ja lähedastele kinke valida. 51% vastanutest märkisid, et suudavad välja mõelda umbes pooled kingitustest ja ülejäänutega tekib raskusi, 30% vastanutest väitsid, et kingituste valimine ei tekita mingit probleemi ning 19% jaoks napib neil jõulukingiideid.
Seotud lood
Rocca al Mare ja Kristiine kaubanduskeskuste müügistatistika kohaselt oli tänavu jõuluvana kotis ja kuuse all kõige enam Eesti autorite raamatuid, interaktiivseid trendimänguasju, kinkekaarte, küünlaid ja parfüüme. Rimis müüdi traditsiooniliselt kõige enam lõhet ning mandariine.
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.