• 19.12.17, 09:49
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Uuring: m-kaubandus astub e-kaubanduse kandadele

Pakiveoteenuse osutaja DPD tellitud rahvusvaheline uuring eurooplaste ja eestlaste e-poodlemise harjumuste kohta tuvastas, et mobiilseadmetest tehtud ostude hulk hakkab peagi ületama arvutitest tehtud ostude hulka ning noorte eestlaste puhul tehakse lausa 68% ostudest nutiseadmete abil.
Uuring: m-kaubandus astub e-kaubanduse kandadele
  • Foto: Pixabay.com
Kantar TNSi läbiviidud ja DPD tellitud uuringust selgus, et kui keskmiselt sooritavad eurooplased 39% ostudest nutiseadme abil, siis eestlaste puhul ulatub see keskmiselt 46%. Eagrupis 18-34 eluaastat kasutatakse ostude tegemiseks nutiseadmeid juba 68% puhul kõikidest ostukordadest.
DPD tegevjuht Rainer Rohtla selgitas, et eelkõige näitab nutiseadmete eelistamise kiire kasv seda, et üha rohkem tehakse oste impulsiivsemalt ning seda, et paki kättesaamine on klientidele muutunud kullerite ja pakiautomaatide abil piisavalt mugavaks. “Lisaks on see ettevõtjatele kindlaks märgiks, et nende ostukeskkonnad peavad olema kindlasti nutiseadmeid toetatavad,” märkis Rohtla. Nutiseadmeid kasutavad keskmisest rohkem eelkõige need inimesed, kes nagunii juba palju e-ostlemisega tegelevad.
DPD tegevjuht märkis, et kuigi Eesti on vaieldamatult maailma suurim pakiautomaatide kasutaja ning e-ostlemine on Eestis aasta-aastalt kasvav trend, siis selgus uuringust, et eestlased jäävad usinuselt n-ö tippriikidest siiski veel omajagu maha. “Kõikidest netiostude sooritajatest vastutab kolmandik, n-ö suured ostjad (heavy buyers), tervelt 86% ostude eest. Kui Euroopas sooritavad need suured ostjad aastas keskmiselt 27 ostu ja näiteks Suurbritannias lausa 47, siis Eestis jääb see number veel kõigest 12 ostu juurde,” sõnas Rohtla.
Eestlased tellivad füüsilistest kaupadest (ei ole arvestatud näiteks kino- ja teatripileteid jmt.) interneti teel enim elektroonikat (39%), seejärel ilu-ja tervisetooteid (36%) ning rõivaid (33%).

Seotud lood

Uudised
  • 17.04.18, 14:12
Kasvav postipakiturg toob uued pakiautomaadid
Itella SmartPOSTi 2018. aasta esimese kvartali eraisikutest klientide pakimahud kasvasid võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 15% ning äriklientide pakimahud 21%. Tänavu kolmandas kvartalis plaanib Itella Estonia kasvavate mahtude paremaks teenindamiseks avada üle Eesti mitmeid uusi pakiautomaate.
Uudised
  • 23.02.18, 10:26
Eesti e-kaubanduse kasvupotentsiaal on tohutu
33% Eesti e-ostlejatest kasutab regulaarselt e-poode ning selle tulemusega oleme ühtede viimaste seas Euroopas, selgus DPD hommikuseminaril esitletud uuringust. Ettevõtte e-kaubanduse ärisuuna juhi Margot Posti sõnul on meil potentsiaal kasvamiseks veel tohutu.
  • ST
Sisuturundus
  • 20.11.24, 17:24
Pilvepõhiseid ärijuhtimissüsteemid on paindlikud ja kulusäästlikud
Ärijuhtimissüsteemid (ERP, ettevõtte ressursside planeerimine) on viimastel aastatel oluliselt muutunud. Muutuste peamine suund on see, et ettevõtete individuaalselt kohandatud süsteemid asendatakse üha enam pilvepõhiste ERP-lahendustega.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele