Denim Dreami rõivapoode haldav Põldma Kaubanduse juht Heinar Põldma tõdes, et nad on mitu korda numbreid kokku löönud ning tulemus on see, et Soomes ei ole võimalik kasumit teenida.
- Heinar Põldma Foto: Veiko Tõkman
Põldma tõdes, et Soome tuleb tõesti siseneda ettevaatlikult, ehkki tegemist on naaberturuga. „Meie oleme seda ideed arutanud, läbi kalkuleerinud ja analüüsinud kuskil viis aastat ja iga kord, kui me oleme kõik oma numbrid kokku löönud, on tulemuseks see, et seal ei ole võimalik kasumit teenida,“ oli Põldma konkreetne.
Ta selgitas, et Soomes on kogu tegevus kallim kui Eestis. „Rendid on kallimad, tööjõud on kallim, transport on kallim ja selle võrra peaks olema käive tunduvalt suurem. Aga kui sa lähed uude kohta, siis keegi sind algul ei tunne ja see võtab väga kaua aega, kuni leiad lojaalsed kliendid,“ rääkis Põldma ja lisas, et lõpuks peaks ikka tekkima suurem käive, mis ära tasub, aga seal turul on vanade olijate kõrval uutel väga raske. „Sellepärast me oleme jätnud sinna minemata. Aga me pole seda mõtet maha matnud ja kui me tunnetame, et nüüd on võimalik seal kasumit teenida, siis me läheme.“
Põldma nimetas Soome kitsast brändide valikut miinusena, sest tarbija on seal harjunud ühtede ja samade moemärkidega. „Ei ole kerge seal uutel tulijatel. Aga kes on tublid ja töökad ja kannatlikud, neil kindlasti seal lõppkokkuvõttes äri õnnestub. Meie ise oleme hulgimüügiga seal, aga jaega ei ole veel suutnud leida sellist äriplaani, mis võimaldaks seal kasumlikult töötada.“
Siiski tõdes ta, et soomlaste huvi on Eesti brändide vastu suur. Möödunud aasta juulikuus analüüsisid nad Viru keskuse Denim Dreami kümmet päeva ja selgus, et 40 protsenti ostjatest olid soomlased.
Loe
Äripäevast pikemalt, kuidas kommenteerib Baltikumis ja Põhjamaades kaubanduskeskusi opereeriv Cityon Baltika Soome minekut.
Seotud lood
Baltika viie aasta strateegia näeb ette kuni kolmele uuele turule sisenemist. Äripäeva hommikuprogrammis ütles Baltika Grupi juht Meelis Milder, et lisaks Soomele võib järgmiseks välisturuks saada saksa keelt rääkiv Euroopa piirkond.
Baltikumi suurim moebrändide arendaja Baltika Grupp avab detsembris Espoos Iso Omena kaubanduskeskuses uudse kontseptsiooniga pop-up poe, mille eesmärgiks on toetada Baltika e-poe Andmorefashion.com kasvu Soome moeäri turul.
Kuigi rõivaste hinnad on Soomes ja Eestis pea samal tasemel, on täiskasvanute riided jätkuvalt üks populaarsem kaup, mida soomlased alkoholi ning maiustuste kõrval Eesti osturetkedelt kaasa toovad, kirjutab Helsingin Sanomat Baltika põhjanaabrite turule minekut kajastavas artiklis.
Ostlemise ja ostukogemuse tulevik pakub palju põnevust, jagab kodumaise tarkvaraarendusettevõtte Datanor tegevjuht Indrek Ott ja kirjeldab, milleks valmis olla.