Baltikumi suurim moebrändide arendaja Baltika Grupp avab detsembris Espoos Iso Omena kaubanduskeskuses uudse kontseptsiooniga pop-up poe, mille eesmärgiks on toetada Baltika e-poe Andmorefashion.com kasvu Soome moeäri turul.
Baltika Grupi juhatuse esimehe Meelis Milderi sõnul näeb Baltika Grupp oma peamise kasvumootorina lähiaastatel Baltika müügitulude suurenemist läbi ekspordi ja e-müügi. Tänu erinevatele tegevustele selle eesmärgi täitmiseks on Baltika Grupi disainieksport viimastel aastatel oluliselt suurenenud, käesoleva aasta esimese üheksa kuu jooksul kasvas hulgi- ja frantsiisimüük 7% ja oli 5, 4 miljonit eurot, e-poe Andmorefashion.com müük on tänavu esimesel üheksal kuul kasvanud 38%, ületades miljoni euro piiri.
Baltika Grupi brändid on Soome turul esindatud alates 2013. aastast, hetkel müüakse ettevõtte kahte suurima käibega moebrändi Montonit ja Mosaici 19 erinevas Aleksi13 ja Haloneni kaubamajas üle riigi. "Kuivõrd mitmeid meie brändid on Soomes juba tuntud, samuti näitavad tänased e-müügid suurt huvi Ivo Nikkolo vastu, otsustasime alustada pilootprojektiga, mille eesmärgiks on toetada Andmorefashion.com müüke Soomes, ühendades füüsilise poe tugevused e-poe võimalustega," täiendas Milder.
Pilootprojekti kestvuseks on planeeritud pool aastat, mille raames avatakse tänavu detsembris Soomes Espoos hinnatud Iso Omena kaubanduskeskuses pop-up pood. E-müügi kasvu toetamiseks on planeeritud ka mitmeid teisi tegevusi, mis toetavad Baltika Grupi e-poe Andmorefashion.com ja füüsisilise poekeskkonna integratsiooni. "Kui pilootprojekt osutub edukaks, näeme Soomet edaspidi lisaks Eestile, Lätile ja Leedule kui ühte olulist turgu, kus soovime kasvada erinevaid müügikanaleid kombineerides, et pakkuda oma klientidele terviklikku ja parimat ostukogemust ja suurendada Eesti disaini eksporti naaberriikidesse," täiendas Milder.
Seotud lood
Baltika Grupi turundusdirektor Mari-Liis Küppar rääkis Äripäeva raadio hommikuprogrammis, et nad näevad, et nüüd on aeg võtta kasutusele uued lahendused, sest tarbijad on valmis neid vastu võtma ja kasutama.
Baltika viie aasta strateegia näeb ette kuni kolmele uuele turule sisenemist. Äripäeva hommikuprogrammis ütles Baltika Grupi juht Meelis Milder, et lisaks Soomele võib järgmiseks välisturuks saada saksa keelt rääkiv Euroopa piirkond.
Seoses moeäri hooajalisusega lõpetas Baltika Grupp esimese kvartali 10,3 miljoni euro suuruse müügitulu juures 982 tuhande euro suuruse puhaskahjumiga. Esimeses kvartalis tegi parima tulemuse veebipood Andmorefashion.com, mille müügitulu kasvas võrreldes möödunud aasta sama perioodiga 35%
Kuigi rõivaste hinnad on Soomes ja Eestis pea samal tasemel, on täiskasvanute riided jätkuvalt üks populaarsem kaup, mida soomlased alkoholi ning maiustuste kõrval Eesti osturetkedelt kaasa toovad, kirjutab Helsingin Sanomat Baltika põhjanaabrite turule minekut kajastavas artiklis.
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.