Prisma Peremarketi toidu- ja tarbekaupade grupijuht Tõnis Tomingas tõi seminaril „Müügi Edulood: Kuidas müüa jaekettidele?“ välja kolm põhilist koostööpunkti tarnijatega, kuidas kaupluse tööd efektiivsemaks teha.
- Tõnis Tomingas Foto: Maarit Eerme
Automaatne tellimissüsteem
Tominga sõnul hakkab Prisma Peremarket automaatse tellimissüsteemi juurutusprobleemidest üle saama, kuid soovitas kõikidel tarnijatel anda neile tagasisidet, kui mingi probleem peaks olema. „Arenguruumi veel on, kuid hetkel töötab see päris hästi,“ sõnas ta.
Selle süsteemi positiivsed küljed on see, et ta ei unusta tellida, ta ei jää haigeks ning teda on võimalik õpetada. Kuid negatiivse poole pealt tõi Tomingas välja, et automaatne tellimissüsteem ei näe ega mõtle ning ei oska arvestada suuri kõikumisi.
„Käsitsi teeme kampaania ning hooajatoodete tellimusi,“ rääkis ta.
Andmete elektrooniline liikumine (4doc, tooteandmed)
„Hetkel on 4doc’iga liitunud meil juba üle 100 tarnija, mis on väga hea. Prismal on kokku 500 tarnijat ning 200 neist toob 90% käibest,“ ütles Tomingas.
4doci kuulub tellimus, saateleht, vastuvõtukinnitus ja arve. Tominga sõnul on eelis neil hankijatel, kes on investeeringu tehnoloogiasse ning liitunud ka 4doc’iga.
Väljapanekute efektiivsuse kasvatamine
Selleks otsustas Prisma otsariiulite kampaaniaalale panna pigem vähem erinevaid tooteid, kui rohkem, et vältida riiuliauke. Tominga sõnul oleks ideaalne, kui ühe ettevõtte neli erinevat toodet oleks otsariiulis. Siis on seda visuaalselt ilus vaadata ning suure tõenäosusega ei ole ka riiul tühi.
Samuti rääkis ta, et neil on täpne väljapanekute spetsifikatsioon veel väljatöötamisel, kuid mõningased edukad projektid on neil juba töös. „Näiteks on riiulite all euroalustega tooted väljas, mis müüvad väga hästi. Sellega on tootjal kaup kogu aeg olemas ning meil ei ole riiuliauku,“ ütles Tomingas.
Prisma Peremarketi eesmärk on saada tarnijatelt kaupa väljapanekualustel või riiuldatavatel müügialustel, et kiirendada väljapanekute tegemist ning vähendada sellega riiuliauke.
Seotud lood
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.