Tehisintellekt on aina rohkem hakanud jaemüügisektorit mõjutama, kirjutab portaal Inc.com.
Viimase viie aasta jooksul (2013–2018) on tehisintellekti arendavad idufirmad kogunud turgudelt 1,8 miljardi ulatuses investeeringuid, tehinguid on tehtud kokku 374, selgub uuringufirma CB Insightsi andmetest.
Aktiivsus on kasvanud suuresti tänu Amazonile, kes sunnib jaemüüjaid konkurentsis püsimiseks ümber tegema nii e-kaubanduse kui ka füüsiliste poodide strateegiaid. Prognoositakse, et Amazoni turuosa e-kaubanduse müügis on 2018. aastaks ligi 50 protsenti, kogu jaemüügist moodustavad nad aga 5 protsenti, selgub eMarketeri andmetest.
Viis suurimat trendi, kuidas tehisintellekt jaemüügi sektorit täpselt mõjutab:
1. Müügiriiulite haldamine paraneb
2. Nutikamad ilutooted
3. Tehisintellektist abiline ei ole piisav
4. Kassadeta poed võivad vähendada varguseid
5. Toidu kohaletoomine toimub juhita sõidukiga
Loe
Äripäevast pikemalt trendidest, kuidas tehisintellekt jaemüügi sektorit mõjutab.
PS! 6. detsembril toimub konverents Andmemajandus 2018 "Unistamisest konkreetsetele tegudele: kuidas andmeteadust praktikas kasutada". Vaata lähemalt ja registreeru
SIIN.
Seotud lood
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.