• 30.01.19, 07:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Restoranide TOPi võitja vallutab burgeritega laevasõitjate südameid

Restoranide edetabelis kõrgele kohale jõudnud Tallinki tütarettevõte Mare Catering, mis opereerib alates 2016. aastast Burger Kingi frantsiisi Tallinki laevadel, tegi möödunud aruandeperioodil arvestatava käibe ja kasumi hüppe.
Burger King Tallink laeval Star
  • Burger King Tallink laeval Star Foto: Postimees/Scanpix
Teisel tegutsemisaastal ehk 2017 kasvas ettevõtte käive 1,8 miljonilt 4 miljonini ning kasumit teeniti 1,25 miljonit. “Me ei osanud seda prognoosida, et turg Burger Kingi nii positiivselt vastu võtab,” rääkis Mare Cateringi juht Jaak Veskimeister. Ta lisas, et nad on enda tööd korralikult teinud. 2017. aasta müügitulu ja kasumi kasv tuli Veskimeistri sõnul peamiselt sellest, et avati restoran ka teisel Tallinki laeval.
Veskimeister ei usu, et kliendid alguses burgerirestorani järgi reisiplaane tegid, kuid klientide huvi antud söögikoha vastu oli väga suur. “Eraldi turundust me Burger Kingile ei teinud. Kuna võtame frantsiisi Soome ettevõttelt, siis turunduslik tugi on nende õlul,” ütles ta ning lisas, et Eesti kliendile oli see kindlasti lisaväärtus, kuna seda Eestis ei olnud.
Peagi tulevad iseteeninduskioskid
Veskimeisteri sõnul neil praegu plaani laieneda teistele liinidele ei ole. “Soovime muuta olemasolevate teeninduspunktides teenindusvõimalusi kaasaegsemaks ning seetõttu kaalume laevade Burger Kingi restoranidesse iseteeninduskioskite paigaldamist, et klientidele toodete tellimist lihtsamaks teha,” rääkis ta ning lisas, et see on neil plaanis lähitulevikus.
Soome Burger King restoranides tulid esimesed iseteeninduskioskid kasutusele 2017. aastal ning nad soovisid näha, kuidas need tööle hakkavad ja millised on tulemused. “Nüüd on neil aga juba üle maailma uute restoranide ehitamise puhul nõue, et neis oleksid kohe algusest ka iseteeninduskioskid.”
“Praegu kasvab peale põlvkond, kes kasutavad tehnoloogiat igapäevaselt ning seetõttu on tarvis iseteeninduskioskid ka laeva tuua. Restoranides jääb aga kindlasti alles ka personaalne teenindus.” Veskimeisteri sõnul on iseteeninduskioski puhul suureks plussiks see, et ta ei jäta kunagi lisamüüki tegemast. “Teenindajatele on tarvis seda aeg-ajalt meelde tuletada.”
Mare Cateringile on frantsiisiandja poolt ette antud standardid, mida tuleb täita. Veskimeistri sõnul neil järjekorra pikkuse mõõdikut ei ole, kuid on määratud ära aeg, kui kiiresti peab klient toidu kätte saama, kui ta jõuab teenindajani.
Teenindus on kõrgetasemeline
Tallinki laeval asuvaid Burger Kingi restorane kontrollitakse frantsiisiandja poolt kord kvartalis ja kontrollitakse frantsiisinõuete täitmist.
Edukad toitlustusfirmad 2018:
1. Mare Catering OÜ (Burger King restoranid Tallinki laevadel)
2. Lavora OÜ (Restoran Gianni)
3. Kaevukohvik OÜ (Restoran Rataskaevu 16)
Vaata täispikka toitlustusettevõtete nimekirja Äripäevast.
“Positiivse tagasisidena sai kontrollis Stari laeva restoran hindeks A, mis tähendab tulemust 90–100 punkti vahel. Sellise kõrge hinde põhjal omistati Stari Burger Kingile hiljuti sertifitseeritud koolitusrestorani tiitel ning edaspidi saame oma restoranide töötajaid ise välja õpetada. Megastaril jäi natuke A-st puudu, aga samuti väga hea tulemus“ ütles Veskimeister.
Ta rääkis, et niivõrd kõrge hinnang on meeskonnale väga tähtis, sest see tõstab nende motivatsiooni. “Kuna Burger Kingi restoran asub meil laeval, siis me ei saa osaleda frantsiisiandja poolt maismaa restoranides korraldatavatel müügivõistlustel ja kupongikampaaniates. Meie tagasiside ongi emaettevõtte poolt kontrollimine ja hindamine ning motiveerime oma restoranide meeskondi laevade vaheliste müügivõistlustega.”
Tallinki laevadel töötavad teenindajad läbivad kõik Burger Kingi teenindusprogrammi, mille lõppedes saavad teenindajad koolitusvihiku. Seejärel on neil inimestel võimalik töötada olemasolevate dokumentidega ka mujal sama keti restoranides üle maailma. “Need sertifikaadid on lisaväärtus, mis aitab lihtsamini Burger Kingi keti restoranides ka mujal maailmas tööle saada.”
Noored tahavad Tallinki laevale Burger Kingi tööle minna, kuid häid töötajaid leida ei ole alati lihtne. Mare Cateringil on töötajatega vedanud.
Jaak Veskimeister
  • Jaak Veskimeister Foto: Tallink
“Tooksin positiivse näite 2018. aasta suvest, kus kevadel liitusid Megastari restorani meeskonnaga suvised lisatöötajad ning juba esimestel päevadel saavutasid nad olemasoleva meeskonnaga suurepärase töörütmi. Uus ja vana kooslus töötas väga hästi koos ning iga nädal tehti uus kassarekord. Selline meeskonna sünergia teeb igale juhile ainult heameelt. Meie töötjad on kõik väga tublid ja töökad inimesed, kellele võib alati kindel olla!“
Klientide lemmikud on suured burgerid
Tarbijad eelistavad Veskimeisteri sõnul suuri burgereid. “Meie menüüvalik ei ole suur, et tagada teeninduskiirus, kuid kõik Burger Kingi põhisortimendi tooted on meie valikus olemas,” ütles ta. Enim müüvad Wopper ja Steakhouse burgerid.
2,5 minuti tagant müüdi mullu Tallinki laevadel Star ja Megastar üks Whopper burger
Veskimeister ütles, et Burger Kingi avamine ei ole võtnud teistelt Tallinki laevade restoranidelt tulu ära. “Ma arvan, et toode on väga hea ja tuntud kaubamärk aitab toote müügile kaasa. Tegemist on tuntud ja kvaliteetse kaubamärgiga,” ütles ta. Samuti usub ta, et see on toonud Tallinki laevade restoranidesse uut klientuuri, kes varem võib-olla ainult kohvi tarbis.
Plaan olla veelgi parem
“Eelmisel aastal töötasime nende kohtadega, mis meil olemas oli ning täitsime planeeritud eelarve. Numbrid olid ilusad,” sõnas Veskimeister ning lisas, et käesoleval aastal on plaan kindlasti veelgi paremini opereerida.
Küsimusele, kas on plaanis avada Burger King ka Tallinnas, vastas Veskimeister, et tulevikuplaanidest räägitakse börsiettevõtte Tallink Grupi tütarettevõttena siis, kui on, millest rääkida.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 12.11.24, 19:21
Kasutamata võimalus: kuidas muuta digiekraanide kulu tuluks?
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele