• 13.02.19, 16:23
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

5 soovitust aastaks 2019

OSKA majutuse, toitlustuse ja turismi uuringust tuleb välja, et rohkem kui kunagi varem oodatakse majutuse, toitlustuse ja turismi töötajatelt oskust luua elamusi ja külalislahket teenindamist. Hospitality coach Kati Suun annab sektorile 5 soovitust aastaks 2019.
5 soovitust aastaks 2019
1.Kui leiad, siis hoia
Väike töökohtade arvu kasv ootab ees majutusettevõtete allüksuse juhte, administraatoreid, toateenijaid, kokkasid, giide ning aktiivtegevuste läbiviijaid. Toitlustuse lihttöö tegijaid ei jagu – sest väiksema palgaga ametitesse on madala töötuse määra juures raske töötajaid leida.
2. Oskusi turul on - sinu töö on teha parem pakkumine
Kuigi erialase haridusega lõpetajaid jagub, ei lähe nad majutus-, toitlustus- ja turismiettevõtetesse tööle või püsivad seal lühikest aega. Ettevõtted tunnevad eriti puudust kokkadest, kelneritest, administraatoritest ning lihttöö tegijatest.
3. Väärtustamine ja motiveerimine
Edukad on need tööandjad, kes töötajaid väärtustavad, motiveerivad ja hoiavad, pakkudes neile sobivaid töötingimusi, koolitus- ja karjäärivõimalusi ning tunnustavad erialase väljaõppega töötajaid. Toitlustamise juhtimist ja korraldamist ei ole Eestis võimalik õppida riiklikult rahastatud kõrgharidusõppes, kuid valdkonna arendamiseks peavad ettevõtted seda vajalikuks. Teeniduskvaliteedi tõstmiseks tuleb töötavatele inimestele senisest enam pakkuda paindlikke lühiajalisi kursusi, nn õpiampse, et nad saaksid töö kõrvalt väiksemate osadena erialaseid teadmisi ja oskusi või lisaeriala omandada.
4. Eelamuse pakkumine
Majutuse, toitlustuse ja turismi töötajatelt oodatakse oskust luua elamusi ja külalislahket teenindamist. Teenindustöötajatelt oodatakse avatud suhtumise ning suhtlemis- ja eneseväljendamise oskuste kõrval ka oskust luua elamusi.
5. Disaini oma teenust ja koolita oma meeskonda
Konkurentsis püsimiseks on juhtide ning turismiteenuse pakkujate jaoks toote ja teenuse disainimise oskus aina olulisem. Erineva kultuuritaustaga inimeste kasv külastajate ja kolleegide hulgas seab kõrgemad nõudmised töötajate keeleoskusele ja erinevate kultuuride tundmisele. Laialdasem nutirakenduste kasutamine eeldab töötajatelt tehnoloogiliste lahenduste kasutamise oskust.
Majutuses, toitlustuses ja turismis töötab umbes 28 000 töötajat. Tulenevalt töö hooajalisusest on mitmete ametite töötajate arv kõrghooajal märkimisväärselt suurem. Sagedased on lühiajalised töölepingud, sh tööampsud ja osaajaga töötamine. Majutust, toitlustust ja turismi saab õppida: kõrghariduses viies kõrgkoolis üheksal õppekaval, enim õppekavasid Tartu Ülikooli Pärnu Kolledžil. Kutseõppes 17 kutseõppeasutuses 80 õppekaval, arvukamalt on õppekavasid Tartu Kutsehariduskeskuses.
OSKA majutuse, toitlustuse ja turismi uuringus analüüsiti tööjõu- ja oskuste vajadust aastani 2025 ning esitati ettepanekud haridussüsteemile, kuidas seda täita. Tuleviku tööjõu- ja oskuste prognoosisüsteem OSKA koostab aastaks 2020 kõigil elualadel Eesti tööjõu- ja oskuste vajaduse prognoosid ning võrdleb neid pakutava koolitusega kutse- ja kõrghariduses ning täienduskoolitustes. OSKA uuringuid koostab Kutsekoda Euroopa Sotsiaalfondi vahenditest.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 12.12.24, 10:12
DSV müügijuht: meie kolm tugisammast on meie meeskond, meie IT ja meie kliendid
Rahvusvaheline logistikaettevõte DSV aitab Eesti tootjate ja kaupmeeste kaupu liigutada üle maailma nii mööda merd, maanteed kui ka õhus. DSV Estonia AS müügidirektor Peeter Luht nendib, et novembri lõppemisega saab mööda aasta kõige kiirem aeg, sest vastupidiselt eraisikutele on ettevõtjad oma suuremad saadetised enne jõulukuud aegsasti teele pannud.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele