“Baltika Grupp peab radikaalselt muutma lähiaastate tegevus- ja finantseerimisplaani,” ütles Baltika Grupi juhatuse esimees Meelis Milder ettevõtte kahjumiga lõppenud aastat kommenteerides.
- T1 Mall of Tallinnas avatud Verenni kauplus Foto: Liis Treimann
Baltika Grupp teatas 28. veebruaril börsile, et ettevõtte neljanda kvartali puhaskahjumiks kujunes 1,5 miljonit eurot ning 12 kuu puhaskahjumiks 3,1 miljonit eurot.
“Kui senine plaan tugines rahvusvahelisele kasvule, siis seoses moeäri tegevuskeskkonna muutumisest tingitud vähenenud müükidele ning enamike frantsiisipartnerite ootamatult negatiivsetele finantstulemustele, peame edaspidi keskenduma äriprotsesside lihtsustamisele ning tegevuskulude järsule vähendamisele,” lisas Milder.
Milderi sõnul võtab uus tegevuskava aluseks eelmise aasta keskpaigas kinnitatud strateegia, kuid selle keskmes on tegevuskulude vähendamine ning senisest kiirem reageerimine turu muutustele, mis omakorda võimaldab parandada varude kogust ja struktuuri ning kollektsioonide vastavust tarbijate ootustele. „Hetkel peame finantseerimise osas läbirääkimisi suuromanike ja nõukogu liikmetega ning edasistest sammudest saame täpsemalt rääkida lähinädalatel, kui on langetatud strateegilised otsused,“ märkis ettevõtte juht.
Milderi sõnul oli ettevõtte neljanda kvartali puhaskasum 133 tuhat eurot, kuid tingituna ühekordsetest kuludest seoses Ida-Euroopa frantsiisipartnerite nõuete allahindlusega, kujunes kvartali lõpptulemuseks 1,5 miljoni eurone puhaskahjum.
2018. aasta kahjumi põhjusteks olid Saksamaa ja Kesk-Euroopa kaubamajade ketiga Peek&Cloppenburg 2018. aasta sügisel toimunud koostöötingimuste muudatus, millega lõpetati Montoni kollektsiooni müük enamikes Saksamaa kaubamajades ning suurenenud turustuskulud Soome jaeturule sisenemisega.
„Samuti on Ukraina, Valgevene ja Venemaa keerulise majandusliku ja poliitilise olukorra tõttu sealsetel turgudel Baltika frantsiisipartnerite müügimahud ning maksevõime oluliselt vähenenud, mistõttu olime sunnitud lõpetama ennetähtaegselt frantsiisilepingud Valgevene ja Ukraina partneritega. Koostööd Venemaa partneriga jätkame vähendatud mahus,” märkis Milder. Ta lisas, et Balti riikide jaeturg peab tarbimise langusele paremini vastu: “Näeme siin positiivsemat müügitrendi, eriti Montoni ja Mosaici naistekollektsioonide puhul.”
Baltika Grupi juhatuse esimehe sõnul pole tulevikus välistatud ka muudatused brändiportfellis. „Lähtume kindlasti sellest, milliste brändide kollektsioonid meeldivad tarbijatele enim. Kogu brändiportfelli naiste kollektsioonide brutokasum kasvas eelmise aastaga võrreldes ning enim mõjutas tulemuse paranemist Montoni naiste kollektsioon. Ka meie premium-bränd Ivo Nikkolo näitas neljandas kvartalis häid tulemusi,” sõnas Milder.
Ta lisas, et teise positiivse arenguna saab välja tuua Baltika Grupi e-poe Andmorefashion.com 16-protsendilise müügitulu kasvu. „Kui vaadata neljandat kvartalit, siis e-poe müügitulu kasvas võrreldes eelmise aasta sama perioodiga kümme protsenti ning müügist 37 protsenti moodustas Monton, mille müügitulu suurenes aastatagusega võrreldes 11 protsenti,“ märkis ettevõtte juht.
Seotud lood
Ostlemise ja ostukogemuse tulevik pakub palju põnevust, jagab kodumaise tarkvaraarendusettevõtte Datanor tegevjuht Indrek Ott ja kirjeldab, milleks valmis olla.