Kaubamaja ja koostöövõrgustik Adapter kuulutasid välja konkursi „Edasiviiv eluviis“, mille eesmärk on anda plastjäätmetele uus elu. Võistlustöid oodatakse 6.märtsist kuni 20.septembrini.
Konkursi eesmärk on juhtida tähelepanu kile ja plasti taaskasutamise võimalustele. „Ühekordsed pakendid on maailmas suur probleem. Eestlased soetavad aastas ligi 300 miljonit kilekotti, mille keskmine eluiga on 20 minutit. Kahjuks ei ole veel olemas head lahendust, kuidas kile- ja ühekordsetest pakenditest loobuda, kuid meie Kaubamajas usume, et probleemi teadvustades ning väikseid samme astudes saab olukorra parandamisele kaasa aidata,“ räägib Kaubamaja AS juhataja Erkki Laugus, kes on ka konkursi üheks žüriiliikmeks.
Koostöös Eesti teadus- ja arendusasutuste koostöövõrgustikuga Adapter saigi korraldatud konkurss, et leida uusi nutikaid lahendusi kile ja plasti taaskasutamiseks. „Otsime võluvitsa, mis aitaks harida tarbijaid, annaks kasutatavale plastile uue elu või looks samaväärseid alternatiive,“ selgitab Laugus konkurssi eesmärki.
Konkursile saavad esitada ideekavandi ülikoolide, kõrgkoolide ning teadus- ja arendusasutuste tudengid ja esindajad kas meeskonna või üksikisikuna. Ideekavand peab olema uudne ning võimalusel sisaldama ka visuaalseid lahendusi. Konkursile esitatud töid hindab 9-liikmeline žürii, mille koosseisu kuuluvad Kaubamaja, Tartu Ülikooli, Tallinna Tehnikaülikooli, Tallinna Ülikooli, Eesti Kunstiakadeemia, Tallinna Tehnikakõrgkooli, „Teeme ära!“ maailmakoristuspäeva, Stockholmi Keskkonnainstituudi Tallinna Keskuse ja Eesti Plastitööstuse Liidu esindajad. Hindamisel arvestatakse idee uudsust ja leidlikkust, keskkonnasäästlikkust, töö teostatavust ning mõju ühiskonnale. Konkursi võidutööd tunnustab Kaubamaja 5000 euroga.
„Tunneme Kaubamajas vastutust lisaks klientide heale teenindamisele ka keskkonna ja selle säästmise ees ning usume, et suudame koos oma heade klientidega kilekottide kasutamise vähenemisele olulisel määral kaasa aidata,“ lisab Laugus lootusrikkalt.
Seotud lood
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.