Alkoholitootjaid raputanud aktsiisipoliitikale vaatamata kasvatas Budampex AS möödunud aastal müügitulu ja väga korralikult kasumit. Heale tulemusele aitas kaasa tõsiasi, et Eesti tarbija on enda jaoks avastanud Itaalia vahuveini.
- Budampex ASi enim müüdud bränd Törley jõudis alkoholiaktsiisi tõusu tõttu hinnapiirini, mis ei olnud enam tarbijale atraktiivne. Fotol Törley jookide vabrik Ungaris. Foto: Shutterstock
Budampex ASi müügitulu oli eelmisel aastal 6,5 miljonit eurot, aasta varem oli see 6,3 miljonit eurot. Kasum oli mullu 317 767 eurot, aasta varem oluliselt vähem ehk 188 197 eurot.
Ettevõte ei ole lõppenud majandusaastaga siiski rahul, selgub majandusaasta aruandest, kus nimetatakse mitmeid turul tekkinud takistusi. Näiteks tuuakse esile, et veinide ja vahuveinide aktsiisimaksu tõsteti 20% võrra, 0,92 eurolt 1,11 eurole pudeli kohta (või 1,33 eurot koos käibemaksuga), mis oli läbi aastate suurim kasv ja mõjutas jaehindu oluliselt. „Seetõttu on meie enim müüdud bränd Törley ületanud tarbijate jaoks olulise psühholoogilise hinnapiiri – tavaline riiulihind on 4,99 eurot ja kampaaniahind 3,99 eurot, mille tulemusena on Törley brändi müük jätkuvalt langenud võrreldes eelmiste aastatega,“ seisab aruandes.
Samas on Eesti tarbija avastanud enda jaoks Itaalia vahuveini prosecco. „Tarbija üldise heaolu ja teadmiste kasvuga muutis prosecco kasvav populaarsus sellest kõige kiiremini kasvava osa kogu vahuveiniturust. Meie kaubamärk Mionetto kuulub kindlalt enim müüdud prosecco kaubamärkide hulka Eestis ning meil õnnestus suurendada müügimahtu +14%, võrreldes 2017. aastaga,“ kirjutab ettevõte majandusaasta aruandes.
Teisalt oli prosecco viinamarjade puudujäägi tõttu toodete hind erakordselt kõrge, mistõttu kannatas ettevõtte kasumimarginaal oodatust rohkem. "Me ei saanud tõsta hindu meie peamiste konkurentide omadest kõrgemaks. Praegusel ajal on tavapärased jaemüügihinnad nii kõrged, et inimesed kipuvad ostma ainult kampaaniatooteid,“ märgitakse aruandes.
Ettevõtte tulemusi lõi ka uus alkoholireklaami seadus, mis jõustus mullu suvel. Muude muudatuste hulgas ei tohi uue seaduse tõttu enam alkoholireklaamides kasutada inimesi ega nende kujutisi. Samuti on keelatud jätta muljet, et alkoholi ostmisel või tarbimisel on positiivne seos või mõju. Lisaks muutus kõikidele trükimeedia alkoholireklaamidele kohustuslikuks lisada hoiatusteade, mis katab vähemalt 20% reklaamist, kirjeldatakse aruandes.
Ettevõte lubab äritegevuse osas keskenduda jätkuvalt Eesti suurematele jaemüügikettidele. Ettevõtte juhid Eestis on Theresa Pauly ja Janoš Tšonka. Ettevõttes töötas mullu keskmiselt 17 inimest ja tööjõukulu koos sotsiaalmaksudega oli 481 850 eurot.
Budampex ASi emaettevõte on Saksamaal registreeritud Henkell International Gmbh, mis kuulub Dr.August Oetker KG kontserni. Jaotamata kasumit on ettevõttel kogunenud 2,2 miljonit eurot.
Seotud lood
Ostlemise ja ostukogemuse tulevik pakub palju põnevust, jagab kodumaise tarkvaraarendusettevõtte Datanor tegevjuht Indrek Ott ja kirjeldab, milleks valmis olla.