• 20.09.19, 09:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kaupmeeste suur väljakutse: järjest kasvav tagastuste hulk

Sotsiaalmeedia üha suurenev mõju toob kaasa selle, et me jagame avalikkusega järjest rohkem oma elu ja postitame pilte veebi. Paljude postitajate jaoks aga on eriti oluline see, et nad ei kannaks piltidel samu riideid.
Kaupmeeste suur väljakutse: järjest kasvav tagastuste hulk
  • Foto: PIxabay.com
Jaeärimeeste meelehärmiks tekib järjest rohkem selliseid ostjaid, kes soetavad riideid vaid sotsiaalmeedia fotode jaoks, ning kui pilt on tehtud ja veebis avaldatud, siis tagastavad riided poodi.
Olukorrale aitab kaasa ka see, et sageli peab klient kauba eest maksma alles siis, kui on saanud rõivaid kodus proovida. Tavaliselt saadetaksegi kaup tagasi veel enne, kui selle eest on tasutud.
Eelmisel aastal küsitles krediitkaardifirma Barclaycard Briti ostjaid, kellest tervelt 9% väitis, et tellib riideid ainult sotsiaalmeedia fotode jaoks. Ja kui pilt tehtud, tagastavad nad kauba poodi, kirjutas väljaanne Quartzy. Barclaycardsi küsitluses osales 2002 täiskasvanut ning sellest selgus, et kõige tõenäolisemalt kasutavad riideid vaid sotsiaalmeedias avaldatud piltide jaoks 35-44 aastased ostjad. Kusjuures nende seas on rohkem mehi kui naisi!
Kuidas tagastuste pealt kasu lõigata?
Tasub analüüsida klientide ostuajalugu ning käitumist ja kui sealt selgubki muster, kus ühelt kliendilt tuleb liiga palju tagastusi, siis saate te süveneda selle tegevuse põhjustesse ja vaadata, kas teil õnnestub sellest kuidagi kasu lõigata. Näiteks kui on tegemist sotsiaalmeedia influencer’iga, siis pakkugegi talle koostööd!
Nutikamad jaeärid on juba tulnudki välja leidlike lahendustega. On brände, kes pakuvad toodangut spetsiaalselt Instagrami šoppajate jaoks: on loonud oma brändile eraldi Instagrami keskkonna, kuhu kliendid saavad postitada pilte endast, reklaamides nende tooteid ja lisades juurde lingid ja hinnainfo. Vaadake näiteks, kuidas on seda teinud Fashion Nova, Booboo, PrettyLittleThing, Showpo.
Teine leidlik võimalus on pakkuda tooteid rendile, nagu teeb Rent the Runway, mis lubab klientidel disainerite loodut tasuta rentida.
Jaeäris on põnevad ja suurte muutuste ajad – tuleb vaid olla paindlik. Ka kaupade tagastuse saab lõpuks enda äri kasuks käima panna.
Allikas: Erply

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.11.24, 17:24
Pilvepõhiseid ärijuhtimissüsteemid on paindlikud ja kulusäästlikud
Ärijuhtimissüsteemid (ERP, ettevõtte ressursside planeerimine) on viimastel aastatel oluliselt muutunud. Muutuste peamine suund on see, et ettevõtete individuaalselt kohandatud süsteemid asendatakse üha enam pilvepõhiste ERP-lahendustega.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele