Järgmise aasta esimeses pooles Via Jurmala Outlet Village avav Outletico juht Viktorija Beatrice Radzeviciene rääkis, et outlet külade populaarsus kasvab igal aastal ning Poola on viimase 10 aasta jooksul igal aastal avanud ühe suure outleti küla.
27 Euroopa riigis on outletidel juba täna üle 3,7 miljoni müügipindala. Antud kontseptsioon sai alguse 1930. aastatel Ameerikas, kui avati esimene outlet. Euroopas on need kogunud populaarsust juba 40 aastat. „Tavalisi kaubanduskeskusi on juba küllaldaselt ja tavaline jaemüük valitseb kogu Euroopat. Samas outletide ja e-kaubanduse müügid kasvavad suure kiirusega igal aastal ning kasvud muutuvad järjest kiiremaks,“ ütles Radzeviciene.
Tema sõnul kaaluvad väga paljud brändide omanikud, distribuutorid ja kohalikud ettevõtjad outlet kaupluse avamist. „Pumal ei ole Baltikumis ühtegi tavakauplust, vaid ainult outlet.“
„On näha, et paljud Baltikumi elanikud külastavad puhkusel olles outlet kauplusi, kui nad reisivad Itaaliasse, Saksamaale või Austriasse. Turistid ootavad, et Baltikumi ka mõni seesugune outlet küla tuleks,“ ütles Radzeviciene.
Via Jurmala Outlet Village asukoht on hoolikalt valitud just erinõudeid jälgides – seal on kõige rohkem mööduvaid autosid, lennujaam on 10 minuti kaugusel, 20 minuti kaugusel on Riia kesklinn ning 5 minuti teekond on Jurmalasse. Outlet asub Leedut ja Eestit ühendava ristmiku lähedal. Kuna Riia on Baltikumi keskus, siis on Radzeviciene sõnul ka loogiline, et Outlet Village sinna tuleb.
Kokku 20 000 ruutmeetrit kaubanduspinda
Esimeses järgus tuleb 13 500 ruutmeetrit
Teises järgus 6500 ruutmeetrit
Üle 70 kaupluse
1500 parkimiskohta
Outlet Villages avavad enda kauplused mitmed moebrändid nagu Armani, Dior, Guess, Tommy Hilfiger, ülerõivaste kaubamärgid Regatta ja Columbia. Spordibrändide Puma ja Adidasega on ettevõttel kokkulepete sõlmimine lõppfaasis. Radzeviciene sõnul täieneb brändide kooslus iga päev.
Alates oktoobrist on klientidel võimalik endale tellida ka outleti uudiskiri, mille kaudu saab kogu vajaliku infoga kursis olla. Radzeviciene ütles, et seal saab olema mõne brändi ainuke outlet kauplus kogu Baltikumis.
Via Jurmala Outletis avab uksed ka mõned Eesti kaupmeeste kauplused. „Eestlased on väga aktiivsed.“ Radzeviciene sõnul käivad neil hetkel läbirääkimised Põldma Kaubandusega ja Teksapoisiga. Samuti on sõlmitud leping Kristjan Rajandoga Brandgate Groupist. Oma kaubavalikuga on esindatud ka Baltikumi disainerid.
Naiste ja meeste rõivaste hulgas leiab keskusest ka jalanõusid, aluspesu ja laste riideid. Lisaks on olemas kodutarbeid. Outlet Villages on võimalik ka einestada ning lastele on mänguväljak.
Unikaalne kontseptsioon
Radzeviciene hinnangul on tegemist unikaalse kontseptsiooniga siinsel turul. „Tegemist on uue turustuskanali, erinevate kaupade, unikaalse hinna ja allahindlussüsteemiga.“ Ta on kindel, et alati on ruumi paremaks kaubanduspinnaks, mis on asjakohasem ja veelgi värskema kontseptsiooniga.
„Väljast võib paista, et tegemist on lihtsa äriga. Kuid tegemist on rahvusvahelise äriga, kus ollakse sõltuvuses nii kaubast kui meeskonnast.“
Radzeviciene sõnul on kõige suuremad konkurendid outletile e-kaubandus, kuna piire enam ei ole. „Online outletid saadavad tooteid kiiresti ja odavalt. Kui klient soovib nõustamist, ostlemise ja meelelahutuse kogemist, siis selle saab outleti külas ning eelduste kohaselt ostetakse ka rohkem.“
Outletis tuleb tooteid müüa 30, 50 ja 70% allahindlusega. Radzeviciene sõnul hakkab toimuma ka näidiste müüke, kus brändid müüvad näidiskollektsioone, mitte ainult eelmise hooajal toodangud. „Allahindluse protsent jääb samaks,“ lubab ta.
Esimese aasta üürnike käibeks peaks nende prognooside kohal tulema vähemalt 2,5 – 3 miljonit eurot.
Outletico juht Viktorija Beatrice Radzeviciene esineb 2. oktoobril toimuval Kaubanduse Aastakongerssi.
Tutvu kavaga ning registreeru kohe! Seotud lood
Riia lähistele rajatava Läti esimese outlet’i Via Jurmala Outlet Village ehitustööd lõpevad eeloleval sügisel ning esimeses etapis 13 500 ruutmeetri suuruse pinna ja ligi 70 brändikauplusega keskus avatakse järgmise aasta märtsis.