Coca-Cola töötab koos oma villimispartneritega järjepidevalt taaskasutuseesmärkide ja väiksema keskkonnajälje nimel. Nüüd tehakse üheskoos esimene samm ja tuuakse turule uus purgijookide multipakendi papist pakendamislahendus.
Lähiaastatel eemaldab Coca-Cola HBC üle Euroopa selle tehnoloogiaga kõikide purgijookide multipakkidelt (kuni 8 purki) kileümbrise. Uue lahendusega hoitakse igal aastal kokku 2000 tonni plastikut ja 3000 tonni CO2.
Kokku investeerib Coca-Cola HBC KeelClip™ lahendusse 15 miljonit eurot ning Iirimaal ja Poolas tullakse uudse lahendusega turule juba 2020. aasta alguses. Aasta jooksul järgnevad Austria, Itaalia, Šveits ja Rumeenia ning 2021. aasta lõpuks on kõikides Euroopa Liidu riikides multipakkide ümbrised kile asemel kaetud papp-pakendiga.
„KeelClip™ on meie viimasem investeering uuenduslikku ja keskkonnasäästlikku pakendilahendusse. Rohkem kui 5 aastat on Coca-Cola tootevalik Eestis pakendatud kergematesse plastpudelitesse ning meie joogipakendid kuuluvad pandisüsteem. Kõik see kokku aitab plastiku kasutust vähendada ja täita meie jäätmevaba maailma eesmärke,“ rääkis Coca-Cola Baltikumi avalike suhete juht Nele Normak.
Kolm partnerit on teinud tihedalt koostööd ettevõttega Graphic Packaging International, kes on antud tehnoloogia arendaja. Koos on loodud pakenditüüp, mis mitte ainult ei asenda kileümbrist, vaid minimeerib ka vajamineva kartongi kogust.
„Uus KeelClip™ tehnoloogiaga sobib hästi erineva läbimõõdu ja kõrgusega multipakkidele. Purkide koos hoidmiseks ei ole enam kileümbrist vaja, piisab ka pappümbrisest. Mul on hea meel, et Coca-Cola on valmis tegema oma toodete pakendamises nii suure investeeringu. Kindlasti on see eeskujuks teistele ettevõtetele ja edaspidi kasutatakse sarnast tehnoloogiat joogitööstuses üha rohkem,“ ütles Graphic Packaging International uute toodete- ja turundusdirektor Steve Gould.
Seotud lood
Rahvusvaheline logistikaettevõte DSV aitab Eesti tootjate ja kaupmeeste kaupu liigutada üle maailma nii mööda merd, maanteed kui ka õhus. DSV Estonia AS müügidirektor Peeter Luht nendib, et novembri lõppemisega saab mööda aasta kõige kiirem aeg, sest vastupidiselt eraisikutele on ettevõtjad oma suuremad saadetised enne jõulukuud aegsasti teele pannud.