Apollo Group OÜ omandas rahvusvahelise kiirtoiduketi Kentucky Fried Chicken (KFC) frantsiisi Baltimaades tänavu talvel. Lähima kolme aasta jooksul plaanitakse Baltikumis avada üle 20 uue restorani.
- KFC Kesk- ja Ida-Euroopa juht Oleg Pisklov, KFC Baltimaade tegevjuht Marius Stonkus, Apollo Group’i juhatuse esimees Jaanus Vihand ja Ülemiste keskuse tegevjuht Guido Pärnits Foto: Marko Lõhmus
Täna toimus Ülemiste keskuses KFC restorani avatseremoonia, kus viibisid kohal KFC Kesk- ja Ida-Euroopa esindaja Yum! Brands tegevjuht ning KFC Baltikumi frantsiisi omaniku Apollo Group'i esindajad.
Oktoobri lõpus avatud Eesti esimene KFC restoran on osutunud ootamatult populaarseks, mida on alates esimesest päevast külastanud juba üle 50 000 inimese. Lähima kolme aasta jooksul avatakse Baltikumis veel lisaks üle 20 restorani, mis annab tööd enam kui 800 inimesele. Kõik töötajad saavad vajaliku väljaõppe ning parimatel on võimalus liikuda organisatsiooni rahvusvahelisel karjääriredelil.
KFC kaubamärk areneb Kesk- ja Ida-Euroopas väga kiiresti ning ka Baltikumis nähakse sellele üha kasvavat rolli.
KFC Kesk- ja Ida-Euroopa tegevjuhi Oleg Pisklovi sõnul paistab Eesti silma oma hea majanduskavu, tehnoloogilise arengu ja toetava ettevõtluskeskkonna poolest, mis muudab selle atraktiivseks mitmetele rahvusvahelistele ettevõtetele. «KFC jaoks on Eesti väga oluline turg ja meil on siin suured kasvuplaanid. Kuid kasv pole ainuke, millele keskendume – eelkõige on meie jaoks oluline pakkuda legendaarse maitsega kvaliteetseid eineid ning tegeleda KFC töötajaprogrammi arendamisega,» ütles Pisklov. Ta lisas, et ka tehnoloogia ja digitaalne innovatsioon on olulised märksõnad KFC strateegiast, millest räägivad ka restorani paigaldatud digitaalsed kioskid ja menüüd.
Apollo Grupi juhatuse esimehe Jaanus Vihandi sõnul on KFC väga hästi vastu võetud ning pakutavad eined vastavad eestlaste ootustele ja maitsetele. “Kuu pärast avamist on selge, kui palju eestlased KFCd armastavad: endiselt on restoranis järjekorrad külalistest, kes tulevad siia sööma maailmakuulsaid KFC eineid. Järjekorrad on tihti väga pikad, aga töötame igapäevaselt selle nimel, et tagada klientidele parim kliendikogemus ja pakkuda kvaliteetseid eineid,» kinnitas Vihand.
Vihand tõdes, et tarbijate huvi KFC vastu oli oodatust tunduvalt suurem. Sellest annab tunnistust ka asjaolu, et restoran on mitmel korral pidanud tellimuste võtmise seisma panema. Tellimusi on nimelt nii palju, et vastasel juhul ei jõuaks neid keskuse sulgemise ajaks ära täita. "Inimeste huvi ja nõudlus on tõesti väga suur. Ma olen isegi kuulnud, et on inimesi, kes spetsiaalselt Tartust siia sõidavad," ütles Vihand ja lisas, et probleemi lahendab uute KFC restoranide avamine, mis koormust natukene hajutavad.
Mis puudutab töötajate leidmist, siis see ei ole Vihandi sõnul üldiselt praegu Eestis kerge. "Meie puhul teeb asja natuke mitmekihilisemaks see, et võtmeisikuid – vahetusevanemaid, restorani abijuhatajaid ja juhatajaid – koolitatakse 4-6 nädalat väljaspool Eestit ja see seab inimeste leidmisele teatud piirangud. Samas annab selle koolituse läbimine tööjõuturul konkurentsieelise, kui on soov tulevikus midagi muud teha."
KFC kaubamärgi jõudmine Eestisse ei tähenda ainult uute töökohtade loomist ja maksutulu laekumist kohalikule omavalitusele, vaid näitab ka Eesti ja kogu Baltikumi atraktiivsust välisinvestorite jaoks. KFC üheks põhimõtteks on panustada ka kohalikesse kogukondadesse, arendades madala sissetulekuga inimeste abistamiseks suunatud programme ja heategevusprojekte. Taolisi algatusi plaanib KFC lansseerida ka Eestis.
KFC kanaliha pärineb Leedust, teised toorained tulevad erinevatelt Euroopa tootjatelt. Tulevikus ei välista KFC ka kohaliku tooraine kasutamist ja kohalike tootjatega koostöö tegemist vastavalt KFC kvaliteedistandarditele.
Milliseid kaubamärke veel plaanitakse maale tuua, Vihand hetkel ei öelnud. "Eks siis õigel hetkel on kuulda. Tahame, et inimesed oleksid targemad, tervemad ja õnnelikumad – laias laastus teeme kõike sellest püramiidist lähtuvalt. Laieneme jätkuvalt kinode ja teiste olemasolevate kontseptsioonidega, nii et tööd on kõvasti."
Vaata pilte täna Ülemiste keskuses toimunud KFC restorani avamisest:
50 fotot
- KFC kiirtoidurestorani avamine Ülemiste Keskuses Foto: Marko Lõhmus
KFC, Yum! Brands, Inc. (NYSE: YUM.) tütarettevõte, on globaalne kanarestorani kaubamärk, mille ajalugu ülatub aastakümnete taha. KFC lugu sai alguse Colonel Harland Sandersist, kes lõi enam kui 75 aastat tagasi imemaitsva (finger lickin’ good) kana retsepti, mida pakutakse täna 140 riigis enam kui 23 000 restoranis üle maailma.
Apollo Group on Eesti kapitalile kuuluv Baltikumi meelelahutuskontsern, mis omab Apollo kauplusi, Apollo kinosid, O´Learyse meelelahutuskeskusi, Vapiano restorane, KFC kanarestorane, Blenderi mahlabaare ja IceCafe jäätisekohvikuid, samuti filmidistributsiooni ettevõtet Baltic Film Distribution.