Veebilehel on mitmeid võimalusi, et e-pood Google’is paremini välja tuleks. Digiagentuur Convertal annab 5 nippi, kuidas e-pood Google'is tasuta paremini nähtavamaks teha.
E-poel on kaks võimalust Google’is välja tulemiseks: makstud reklaamid ja orgaaniline nähtavus. Makstud reklaamide puhul on tulemused kohesed - hästi optimeeritud ja kvaliteetse reklaamiga oled pärast reklaami avaldamist Google’i otsingutulemuste esilehel. Tundub lihtne? Tegelikult on teema märksa mitmetahulisem. Reklaamiga oled oma toote või teenusega Google’is nähtaval seni, kuni maksad konkurendist rohkem. Lisaks eirab osa internetikasutajaid teadlikult reklaami.
Teine võimalus on tulla Google'i otsingutes esile orgaaniliselt ehk oma veebilehe sisu kvaliteedi põhjal. Orgaaniliste tulemuste järjestus otsingutulemustes kujuneb relevantsuse järgi: Google'i algoritmid arvutavad välja kõige relevantsemad ja tõenäoliselt külastajale kõige paremat sisu pakkuvad sisulehed. Niisiis võidavad SEOst ehk kodulehe optimeerimisest nii kasutajad kui ka kodulehe omanik: kodulehe külastajad saavad veebilehel hea kasutajakogemuse osaliseks, kodulehe omanik kindlustab, et tema tooted/teenused oleksid Google’is klientidele nähtavad. Kirsiks tordil on see, et lisaks veebilehe nähtavuse parandamisele otsingutulemustes, mõjutab SEO ka reklaamide tulemuslikkust ja hinda. Ehk optimeerides kodulehte, optimeerid ka reklaame.
SEO puhul on tulemused püsivamad võrreldes makstud reklaamidega, aga paraku on kogu protsess ka töömahukam. Järgnevalt toon välja viis esmast nippi, mida saab iga veebilehe omanik järgida, et kodulehe nähtavust parandada. Soovitused on universaalsed, nõuanded sobivad nii blogidele, e-poodidele, veebirakendustele kui ka veebilehtedele.
1. Kas veebilehel kasutatakse relevantseid hea otsingumahuga märksõnu?
Selles osas annab vastuse märksõnaanalüüs, mille eesmärk on leida üles veebilehe jaoks relevantsed otsinguterminid koos otsingumahtudega. Analüüsi teostamisel saab sisendit enda ja konkurentide veebilehelt, Google'i otsingumootori tulemuste lehelt ja mitmetest märksõnatööriistadest.
Kuna eesmärgiks on, et veebilehe külastajate hulk suureneks, on veebilehel kasutatavate märksõnade valimise juures oluline silmas pidada, milliseid otsingusõnu reaalselt meie tegevusala või toodete leidmiseks kasutatakse. Märksõnade otsingumahud annavad aimu, milliseid otsingusõnu otsingumootorisse sisestatakse. Konkreetseid otsingumahte saab järele vaadata Neil Pateli tasuta tööriistast.
2. Kas igal sisulehel on määratud 1-2 unikaalset märksõna?
Igale sisulehele määratakse 1-2 unikaalset märksõna ehk fookusmärksõna, mis annavad edasi just konkreetse lehe peamist fookust ning mille oskuslik kasutamine aitab vastaval sisulehel otsingutulemustes paremal positsioonil ilmuda.
Oletame, et optimeerime sülearvuteid müüva e-poe sülearvutite kategoorialehte. Märksõnaanalüüsis tulid välja hea otsingumahuga relevantsed märksõnad („sülearvutid“ - otsingumaht Eestis 2700, „arvutid“ - otsingumaht Eestis 1000, „laptopid“ - otsingumaht Eestis 740). Oluline on valida fookusmärksõnaks relevantne hea otsingumahuga märksõna. „Arvutid“ on üldisem märksõna kui „sülearvutid“ ja „laptopid“. Mida spetsiifilisem märksõna, seda täpsem sihtimine. Seega on valikus märksõnad „sülearvutid“ ja „laptopid“. Kuna esimesel on parem otsingumaht, siis valime sülearvutite kategoorialehele fookusmärksõnaks „sülearvutid“.
Nüüd, kui oleme välja valinud fookusmärksõna, tuleb analüüsida, kas sülearvutite kategoorialehel kasutatakse neid märksõnu oluliste SEO-elementide lõikes. Toome välja esmased ja kõige olulisemad SEO-elemendid: tiitlid, metakirjeldused ja URLid. Tegelikkuses on optimeeritavate elementide nimekiri märksa pikem.
3. Kas veebilehe tiitlid on optimeeritud?
Tiitel (title tag) on veebilehe konkreetse sisulehe nimi, mida kuvatakse brauseriakna sildil ja Google’i otsingutulemustes klikitava pealkirjana.
Optimeeritud tiitel on pikkusega kuni 65 tähemärki, relevantne ehk annab lühidalt edasi vastava sisulehe põhifookust, unikaalne ehk veebilehe lõikes ei esine kaht identset tiitlit ning lõpetuseks sisaldab vastava sisulehe fookusmärksõna(sid).
Tiitli soovituslik struktuur on „Fookusmärksõna | Veebilehe nimi“ ehk siis sülearvutite kategoorialehe tiitel oleks „Sülearvutid | Sülearvutid OÜ e-pood“.
4. … ja veebilehe metakirjeldused?
Metakirjeldus (meta description) on lehe sisu lühikirjeldus, mida kuvatakse otsingumootori tulemustes. Metakirjelduse eesmärgiks on edastada otsingu sooritajale lühidalt vastava lehe sisu, tuua esile väärtuspakkumine ning kutsuda üles veebilehte külastama.
Optimeeritud metakirjeldus on pikkusega kuni 165 tähemärki, relevantne ehk metakirjeldus annab lühidalt edasi vastava sisulehe põhifookust, unikaalne ehk veebilehe lõikes ei esine kaht identset metakirjeldust ning lõpetuseks sisaldab vastava sisulehe fookusmärksõna(sid), väärtuspakkumist ja üleskutset ehk CTAd (Call to Action).
Meie sülearvutite kategoorialehe metakirjeldus oleks „Kvaliteetsed sülearvutid Sülearvutid OÜ e-poest! Tasuta transport. Vali uus Macbooki, Asuse, Lenovo, Delli vm laptop. Tutvu toodetega meie e-poes!”
5. … aga veebilehe URLid?
Optimeeritud URL on loogilise struktuuriga, loetav, tähendust kandev ja selgelt mõistetav. Vältida tuleks ebavajalikke elemente, nt tähenduseta numbrid, parameetrid, üleliigsed kaustad. On oluline, et URLis kajastuks konkreetse (alam)lehe peamine fookusmärksõna. Meie optimeeritava sisulehe URL võiks olla näiteks kujul „https://domeeninimi/sulearvutid”.
Need olid viis esmast nõuannet, mida saab iga veebilehe omanik järgida, et kodulehe nähtavust parandada. SEO on töömahukas protsess: optimeeritud tiitlid, metakirjeldused ja URLid on üksnes jäämäe tipp kodulehe optimeerimisel. Lisaks eelnevale on vajalik optimeerida lehe pealkirju, alt-tekste, veebilehe sisemisi linke, tegeleda linkbuildinguga jpm. Sellegipoolest anna juba esmaste SEO-elementide optimeerimine hea tõuke veebilehe nähtavuse parandamisele. Nagu ennist öeldud, võidavad kodulehe optimeerimisest nii kasutajad kui ka kodulehe omanik, seega on töövaev seda kindlasti ka väärt.
Seotud lood
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.