Soe talv on ehituskaupade müüki kasvatanud ning kaupmehed on müüginumbritega rahul. Samal ajal ähvardavad nende sõnul jõulised allahindluskampaaniad kogu sektori usaldusväärsust.
- Ostjad poodlemas Mustamäel Mustika keskuse Bauhofi ehituspoes. Foto: Andres Haabu
Kui tööstuskaupade kaupluste müügitulu suurenes statistikaameti andmeil detsembris aasta varasemaga võrreldes kuus protsenti, siis koos majatarvete, kodumasinate ja rauakaupadega tõusis just ehitusmaterjalide kauplustes möödunud jõulukuul müügitulu võrreldes aasta varasemaga tervelt seitsme protsendi võrra. Novembriga võrreldes suurenes jaekaupluste käive detsembris 12% – detsembris on kasv tavapärane jõulude ja aastavahetuse suurmüügi tõttu. Soe talv on aga kaasa aidanud heale müügile ehituskaupade osas ka jaanuaris.
Ehituse jaekaupmehed hindavad ka ise müüki heaks ning ütlevad, et suurem ostupidu detsembriga läbi ei ole saanud. ASi Optimera müügi- ja turundusdirektor Margo Pruunlep vastas Ehituse ABC poodide müüginumbreid kommenteerides, et tavapärasest soojem detsember ja jaanuar mõjutasid läbimüüki positiivselt ning ettevõte on tulemustega rahul. “Prognoosime senise trendi jätkumist. Märtsis avame uue Ehituse ABC kaupluse Väike-Järve keskuses Tallinnas ja sellest tulenevalt planeerime ka suuremat käibekasu.”
Bauhofi tegevjuht Mindaugas Pilkauskas kinnitas samuti, et on ettevõtte viimaste kuude müügiga rahul. “Vaatamata lumevaesele detsembrile ning üsna kevadisele ilmale jaanuaris, on müügitulemused head.
Näeme, et kevadine ilm paneb inimesi tegema rohkem remonditöid, samuti on tavapäratult soojad temperatuurid toonud ettekasvatamise hooaja varasemaks,” selgitas ta, lisades, et ootuspäraselt on samas tuntavas languses otseselt lumega seotud tootekategooriad nagu kelgud, suusad ja lumelabidad. “Kuid nende müügimiinuse kompenseerivad remondiga seotud tootekategooriad nagu sisevärvid, põrandamaterjalid ja vannitoakaubad, mille käibekasv on üle 10%.”
Ettekasvatmisega seotud tootegrupid, näiteks nagu seemned, mullad ja muud tarvikud, on tema sõnul aga lausa üle 50% käibekasvus. “Ka ehitusettevõtetele toimuvatest müükidest on näha, et ehitusturg on Eestis jätkuvalt aktiivne, seda eriti suuremates linnades ning nende lähiümbruses.”
Pruunlepp märkis samuti, et traditsiooniliste kevadkaupade aeg võib ära jäänud talve tõttu saabuda varem. “Seniseid temperatuure vaadates tehakse kevadhooaja kaupade ostud tõenäoliselt varem kui eelneval aastal ja ehitusmaterjalide müük püsib endiselt kõrgel tasemel,” tõdes Optimera turundusdirektor.
Poodi meelitab odav hind
Kui uurida, kuidas kliente ehituskaupade jaemüügis kohale meelitada, kinnitavad poodide esindajad, et ostja tuleb eelkõige odava hinna peale. “Jaanuar ja veebruar on tavapäraselt sooduspakkumisterohked kuud – kliendid otsivad häid pakkumisi, sest domineerivad allahindluskampaaniad,” sõnastas Pruunlepp.
Ta jätkas, et tervikuna iseloomustab sektorit allahindlusprotsendiga kampaaniate suur sagedus. “”Kuum kaup” on allahindlusprotsent. Konkurentsis püsimiseks testitakse järjest kõrgemaid allahindlusprotsentide tasemeid – 35%, 40% ja 50% –, mis võivad kahjustada kogu sektori kampaaniate usaldusväärsust,” jagas Pruunlepp oma kogemust.
Ka Pilkauskas kinnitas, klient otsib endiselt häid hindu ja pakkumisi. “See seab meile kui kaupmehele loomulikult suuremaid väljakutseid,” lisas ta.
Pilkauskas märkis, et rahvusvahelise ettevõttena on Bauhofil see võimekus parem kui kunagi varem. Samas aga näevad nad, et Eesti tarbija hindab hea hinna kõrval ka toodete kvaliteeti ja mugavust. “Kiire elutempo paneb ostjat hindama mugavust, et ta saab ühest poest näiteks kogu vannitoasisustuse kõrval kaasa osta ka vajalikud lisatarvikud alates sisustuselementidest ja lõpetades vannituppa sobivate taimedega.
Aiakaupade puhul hinnatakse aga eelkõige usaldusväärseid eestimaiseid tootjaid ja tuntud kaubamärke.
Seotud lood
Ärijuhtimissüsteemid (ERP, ettevõtte ressursside planeerimine) on viimastel aastatel oluliselt muutunud. Muutuste peamine suund on see, et ettevõtete individuaalselt kohandatud süsteemid asendatakse üha enam pilvepõhiste ERP-lahendustega.