Palgasurve mõjutab ka kauplustekette, mis muudab töötaja hoidmise raskemaks, nentisid Rimi ja Maxima personalijuhid.
- Rimi on üks kauplustekett mitme seas, kes üritab vähenevaid töökäsi lahendada automatiseerimisega. Foto: Raul Mee
Rimi personalijuht Kaire Tero ütles, et palgasurvet on turul jätkuvalt tunda, ent palkade kiire kasv ei ole halb näitaja, kui sellega suureneb ka loodav lisandväärtus. Praegu Eestis see paraku alati nii ei ole, nentis ta.
Maxima Eesti personalijuht Lea Kimber näeb, et palgasurve on kõigis erasektori ettevõtetes, aga on põletavam just kauplustes. "Jaekaubanduse töötasud ei ole ja ei saagi olema mitte üheski riigis kõrgeimate killast," ütles Kimber.
Tema sõnul ei konkureeri nad tööjõu pärast ainult jaekaubanduskettidega, vaid ka teiste tööandjatega, kelle väärtuspakkumine parem ja töötasud suuremad. "Ning seal jääme konkurentsis palkade pärast sageli alla," märkis ta.
Kimberi sõnul tõstis Maxima kõigi kaubandustöötajate töötasusid rohkem, kui tõusis Eestis keskmine palk.
Võimalike tööde automatiseerimine ja iseteeninduskassade levik võimaldab töötajatele ka kõrgemat tasu maksta, lisas Maxima personalijuht. Automatiseerimist kasutab ka Rimi, kuid nemad ei näe selle põhjusena palkade kiiret kasvu, vaid vajadust veavad pigem üldine kiire tehnoloogia areng, soov kliendile mugavamat ja kiiremat teenindust pakkuda ning ambitsioon protsesse ettevõttesiseselt ka töötajatele lihtsustada.