E-kaubanduse käive on teinud eriolukorras erakordse hüppe, Hansaposti kuu müük on möödunud aasta sama ajaga võrreldes pea kahekordistunud. Samas töötavad kõik logistikaettevõtted võimete piiril ja kaubad võivad, aga ei pruugi jõuda kiirelt kohale.
- Hansaposti juht Taavi Rajur Foto: Maarit Eerme
Viimaste nädalate otsituimaks tooteks on juukselõikusmasin ning ostude põhjal võib järeldada, et asjaolude sunnil on inimesed hakanud ise nii juukseid lõikama ja värvima kui autot hooldama.
„Müügihüpe ei tulnud kohe pärast eriolukorra välja kuulutamist, vaid väikese viivitusega märtsi lõpus,“ rääkis Hansaposti juht Taavi Rajur. „Ebakindlust on kaubanduses palju, ka meie ei julge ennustada, mis saab kuu või paari pärast. Hetkel on kontaktivabast kättesaamisest saanud e-äri hügieenifaktor, nii nagu desoainest igal pool mujal."
Rajuri sõnu on desinfitseerivate vahendite müügikasv olnud neil tohutu ning tahetakse osta ka kaitsemaske, aga neid on nad hankinud praegu vaid riigile ja meditsiinisektorile, kus on kriitiline vajadus. "Kui tekib võimalus, siis proovime neid hankida ka müügiks, aga kaitsemaskide turg on hetkel pöörane ning selliseid maske, mille kaitse on väga piiratud, me turule tuua ei taha,“ lisas Rajur.
Hansaposti veebikaubamajast otsitakse nii traditsioonilisi kevadekuulutajaid, näiteks kasvuhooneid, jalgrattaid ja batuute, aga ka selliseid tooteid, mille müük on muidu kevadeti tagasihoidlik, näiteks koduseks trenniks joogamatte ja hantleid, kodukontoriks ja õppetööks veebikaameraid ning koduremondiks vajalikke tööriistu. Ebatavaliselt suur huvi on ka väikeste kämpingutüüpi aiamajade ning aiatarvikute vastu.
Üle 20 aasta Eesti turul tegutsenud Hansapost on suurima aastakäibega e-kaupleja Eestis. Hobby Halli grupi käive on aastas 80 miljonit eurot.
Seotud lood
Ärijuhtimissüsteemid (ERP, ettevõtte ressursside planeerimine) on viimastel aastatel oluliselt muutunud. Muutuste peamine suund on see, et ettevõtete individuaalselt kohandatud süsteemid asendatakse üha enam pilvepõhiste ERP-lahendustega.