Inimeste ebakindlus tuleviku ees on järsult kukutanud automüüki, kuid vaikne taastumine algab juba lähiajal, väitsid Luminori liisinguteemalisel veebiseminaril osalejad.
- Foto: Raul Mee, fotograaf
Nissani Balti regiooni juht Margus Mikk nentis, et eriolukorra algusest kuni praeguseni on automüük kukkunud 70 protsenti. „Autoturg sel aastal jõuliselt kasvama ei hakka, sest inimeste ebakindlus tuleviku suhtes on väga suur ja ostuotsused on seetõttu edasi lükatud. Samas usun, et teatav taastumine algab juba maist,“ lisas ta.
Luminor Liisingu juhatuse esimehe Viljar Lillemäe sõnul on inimesed hakanud taas liisingu vastu mõnevõrra rohkem huvi tundma ning vaiksesse taastumisse lähinädalail usub ka tema. „Kaks kolmandikku müügist on aprillis ära kukkunud. Teisalt on näha, et viimase nädala-poolteise jooksul on inimesed tee siiski taas autosalongidesse leidnud,“ lisas Lillemägi positiivsel noodil.
Nissani Balti regiooni juhi sõnul suurt hinnalangust autoturul ees ootamas pole. „Pigem vastupidi. Kuna autotööstused on olnud juba pikalt suletud, siis on automüüjatel ladudes just nii palju autosid nagu sinna jäi ja peale pole kusagilt tulemas“, selgitas Mikk. „Autotööstuste täisvõimsuse saavutamine võib võtta veel mitu kuud, vahepealne tootmispaus on olnud tohutult kulukas ja edasine tootmine muutub karmistunud hügieenireeglite tõttu samuti kallimaks. Kes autot tahab osta, siis praegu on õige hetk. Sellistele allahindlustele, nagu 2009–2010. aasta kriisi ajal, ei tasu lootma jääda. Pigem on suur risk hinnatõusuks,” lisas ta.
Lillemägi lisas, et ladudes olevad autod otsa ei saa, kuid valikut jääb tõesti vähemaks. „Varud on piisavad, kuid võibolla tuleb teha mööndusi näiteks värvi või veljemõõdu osas. Siiski usun, et iga soovija leiab endale praegu sobiva auto. Samas peab praegusel hetkel võtma autoostu väga pragmaatiliselt ja see tuleb korralikult läbi mõelda,” rääkis ta.
Miku sõnul suuri muutusi inimeste ostueelistustes pole toimunud ja odavamate autode vastu pole nõudlus kasvanud. „Need, kes tahtsid enne korraliku varustuse ja automaatkastiga sõidukit, tahavad seda ka praegu. Usun, et autoost on eestlase jaoks ikkagi praktiline samm, mitte emotsiooniost,” rääkis ta
Nii Lillemägi kui Mikk panevad kõikidele klientidele südamele, et ostuhuvi korral tasub kindlasti liisingupakkuja ja automüüjaga nõu pidada, et leida koos sobivaim lahendus. „Sama on ka probleemide puhul – kui on tekkinud mure, siis tuleb esimesel võimalusel panga poole pöörduda, sest murede korral leitakse ühiselt parim lahendus. Autoliisingul on maksepuhkust võimalik taotleda kuni kuus kuud,“ rõhutas Lillemägi.
Seotud lood
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.