Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli 2020. aasta mais 625 miljonit eurot. Võrreldes eelmise aasta sama ajaga vähenes müügitulu püsivhindades 1%.
- Rocca Al Mare Kaubanduskeskus Foto: Andras Kralla
Statistikaameti juhtivanalüütik Jaanika Tiigiste ütles, et kui aprillis vähenes müügitulu eelmise aasta sama kuuga võrreldes 15%, siis mais aeglustus müügitulu langus märgatavalt. „Peamine põhjus müügitulu languse aeglustumisel oli see, et inimesed said alates 11. maist taas kaubanduskeskuseid külastada,“ lisas Tiigiste.
Seotud lood
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.