12. juunil toimunud „E-kaubanduse kaustajakogemuse konverentsil“ jagas kasulikke näpunäiteid veebidisainile ja UX-ile keskendunud online-ajakirja „Smashing Magazine“ asutaja Vitaly Friedman. Tema ettekanne sisaldas hulgaliselt praktilisi näiteid selle kohta, kuidas kasutajakogemuse parandamise abil konversiooni suurendada.
E-poodide kasutajakogemuse disainimisel pannakse enamasti rõhku sellele MIDA tahetakse kasutajale öelda, mitte sellele KUIDAS öelda. Väga sageli komplekteeritakse oluline info pisikese menüünupu taha, kuid paraku satub sinna ka info, mis on külastajale leheküljel navigeerimiseks väga oluline. Friedman selgitab, et kõik mis pannakse hamburgeri ehk menüünupu taha peitu on võrdväärne keldri või pööninguga, sest keegi ei kasuta seda eriti. Need funktsioonid, mida sa tahad, et klient kasutaks, peaksid olema kindlasti nähtaval kohal. Näiteks, kui tahad, et kliendid kasutaksid kodulehel aktiivselt otsingut, ei tohiks seda peita nupu taha, vaid otsinguriba peaks olema lehekülje päises nähtav. Tundub väikene muudatus, kuid see võib tõsta otsingute mahtu kuni 30%.
Seotud lood
Esineja: Vitaly Friedman, Smashing Magazine
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.