Iseteeninduslikku laadi e-kaubandus ei tähenda, et ostjal poodi sattudes kauba või teenuse kohta küsimusi ei teki. Telefoninumbri valimine ja e-kirja saatmine tunduvad spontsaansel ostuhetkel liigse pingutusena, seda enam kui konkureeriv e-poe klienditeenindus on tõhusamalt lahendatud. Eesti e-poodide vestlusakna (live chati) kasutamise taset uuris TesteShop e-kaubanduse strateeg Signe Kõiv.
- Eesti e-poodide vestlusakna kasutuse uuring
Kujutle korraks, et oled kindla ostusooviga sattunud sporditarvete e-poodi ja otsid asfaldile sobivaid jooksujalatseid. Klikid kategooriaid, valik kisub silme eest kirjuks ja võtad appi otsingunupu. Trükid lootusrikkalt: jooksujalats asfaldile. Tulemusi 0, meil on kahju, proovi uuesti. Äkki siis lihtsalt: asfalt? Ole nüüd, see pole teetööde e-pood. Kogenud e-ostlejana tead, et all paremal nurgas ootab Sind vestlusakna (live chat) ikoon ja sõbralik klienditeenindaja, näpud vastamiseks juba klaviatuuril. Viisakale tervitusele järgneb kandev vaikus. Niheled toolil, minutid tiksuvad, klõpsad abitult jalatsite kategooriaid läbi. Tegelikult tahtsid juba üleeile jooksma minna ja ootamisele kuluv aeg tundub eriti hinnas olevat. 15 minutit hiljem klikkad lahti teise e-poe ja kribad oma mure taas vestlusaknasse. Kassanäe, tuleb kiire vastus, tootelingid ja soovitus suuruste valimiseks. Jalad löövad laua all tantsu, tehing laabub kiirelt.
Seotud lood
Ärijuhtimissüsteemid (ERP, ettevõtte ressursside planeerimine) on viimastel aastatel oluliselt muutunud. Muutuste peamine suund on see, et ettevõtete individuaalselt kohandatud süsteemid asendatakse üha enam pilvepõhiste ERP-lahendustega.